اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ١٨ آبان ماه «خدر رش‌احمدی» هنرمند عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما دار فانی را در سن ۶۶ سالگی در مهاباد وداع گفت.

هنرمند نام آشنای مهابادی «خدر رش‌احمدی»، متولد ١٣٣۶ مهاباد  است. او نزدیک بە دو دهە با بازی در نقش “حەمە” بە شهرت رسید و مردم او را با نام «حه‌مه مه‌هابادی» می شناسند.

متاسفانه این هنرمند محبوب فیلم های طنز کردی، در سال ١٣٨٩ بر اثر سکتە مغزی زمین‌گیر و توان حرکتی و گفتاری او با دچار اختلال شد. پس از آن دیگر توان نقش آفرینی را نداشت.

«خدر رش‌احمدی» سال ۱۳۵۵ در دوران تحصیل در دانشسرای مهاباد بر اساس علاقه ای که به بازیگری و تئاتر داشت وارد عرصه بازیگری شد و ٣ دهه از زندگی خود را با دنیای هنر عجین کرد.

او تا کنون در ۱۲۵ فیلم کوتاه و بلند با مفاهیم و موضوعات اجتماعی و طنز ایفای نقش کرده و بازنشسته آموزش و پرورش بود.

رش احمدی پیشتر در گفت و گو با کردپرس گفته بود: «برایم سوال است که چرا هنرمندان به این زودی از یادها فراموش می شوند. متاسفانه تا کنون هیچ نهاد دولتی و یا مردمی برای من هیچ برنامه یادبود و یا گرامیداشتی برگزار نکرده اند تنها یک بار از سوی جامعه هنری استان کردستان به عنوان چهره برتر هنری در عرصه تئاتر، در مراسمی که در سنندج برگزار شد، مورد تقدیر قرار گرفتم. همچنین با توجه به اینکه یکی از فیلمهایم را در اقلیم کردستان عراق بازی کردم دو بار از طرف هنرمندان اقلیم کردستان عراق دعوت شدم که جای تقدیر دارد».

پایگاه خبری آوای مرز ضایعه درگذشت هنرمند بازیگر و کمدین محبوب و با سابقه، مرحوم “خدر رش احمدی” را به جامعه هنرمندان، فرهنگیان و مردم شریف منطقه تسلیت عرض می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست