اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی از آماده سازی دانشکده پرستاری مهاباد همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و پذیرش دانشجویان در این دانشکده به عنوان تنها دانشکده پرستاری جنوب استان آذربایجان غربی در کنکور سراسری سال ۹۹ خبر داد.

دانشکده پرستاری مهاباد، ۶ مهرماه ۹۸ ، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی همزمان با آغاز سال تحصیلی و پذیرش اولین دوره دانشجویان با ظرفیت ۲۲ نفر رسما شروع بکار کرد.

 اما عدم تکمیل شدن فیزیکی ساختمان که مدت دو سال بود، در سطح  ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی باقی مانده بود، دانشجویان را در بدو ورود، به طور موقت راهی ساختمانی دیگر کرد تا شاید سال آینده با تکمیل شدن ساختمان دانشکده پرستاری مهاباد، این مهم حاصل شود.

امسال هم در دفترچه کنکور سراسری سال ۹۹، دانشکده پرستاری مهاباد به عنوان تنها دانشکده پرستاری جنوب استان ۳۰ نفر دانشجو رشته پرستاری روزانه در مقطع کارشناسی می پذیرد و گفته می شود؛ نواقص ساختمان این دانشکده برطرف شده و با بازگشایی دانشگاه ها این دانشکده هم شاهد اولین دوره حضور دانشجویان در محل دانشکده خواهد بود.

جلال محمودزاده، نماینده مهاباد در مجلس، امروز دوم مهر ماه در گفتگو با خبرنگار کردپرس گفت: تمامی اقدامات ادارات خدمات رسان در این دانشکده تکمیل شده و به اتمام رسیده است و در حال حاضر در مرحله نهایی قرار دارد.

او با بیان اینکه دانشکده پرستاری مهاباد یکی از بهترین زیرساخت‌های دانشکده پرستاری در ایران به شمار می رود، تصریح کرد: به احتمال زیاد همزمان با بازگشایی دانشگاهها در سال تحصیلی جدید، دانشجویان در خود ساختمان دانشکده پرستاری مهاباد تحصیل خواهند کرد.

او ادامه داد: این دانشکده که دارای ۶ هزار مترمربع فضای ساختمانی  و ۲۰ کلاس درس، سالن آزمایشگاه، آمفی تئاتر وسلف سرویس است. مجوز این دانشکده سال ۹۷ در کنار مجتمع عالی سلامت برای شهرستان مهاباد اخذ شد و قرار است دانشکده پرستاری و مجتمع آموزش عالی سلامت مهاباد یک مرکز آکادمیک و در برگیرنده تمامی رشته های کاردانی و کارشناسی مجموعه پزشکی باشد.

سال گذشته برای اولین بار، رشته پرستاری مرکز مهاباد در دفترچه کنکور سراسری قرار گرفت اما با گذشت یک سال از اخذ مجوز این رشته، ساختمان دانشکده کامل نشد و کلاسهای دانشجویان در آن سال، به طور موقت در محل آموزشگاه بهورزی مهاباد برگزار شد.

در تمامی این سال ها گره اصلی در به بهره برداری نرسیدن دانشکده پرستاری، عدم تأمین اعتبار جهت تکمیل شدن فیزیکی ساختمان دانشگاه بود.

به گزارش کردپرس ؛ با تکمیل شدن ساختمان دانشکده پیراپزشکی امید می رود آبان ماه امسال و همزمان با باز گشایی دانشگاه ها، دانشکده پرستاری مهاباد هم به طور رسمی آغاز به کار کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست