اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: این واحد از سوی وزارت علوم در لیست واحدهای مجاز برای جذب دانشجوی غیرایرانی قرار گرفت.

محمود پوریوسف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه سهم آذربایجان‌غربی از مراکز آموزش عالی ۷۱ واحد دانشگاهی است، افزود: با تلاش‌ زیاد، مجوزهای لازم برای پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی با محور ارومیه کسب شد.

او با اشاره به سابقه مراودات ساکنان آذربایجان‌غربی با کشورهای همسایه به‌ ویژه عراق در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیان کرد: این استان به‌واسطه همجواری با کشورهای همسایه می‌تواند از این فرصت به‌عنوان یک ظرفیت علمی استفاده کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی دارای ۹ واحد، پنج مرکز و چهار آموزشکده سما است، اضافه کرد: بیش از چهار هزار دانشجو در مقطع کاردانی، بیش از ۱۷ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۶۱۴ دانشجو در مقطع دکترای حرفه‌ای و ۶۴۶ دانشجو در مقطع دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: ۶۷۵ عضو هیات علمی و یکهزار و ۱۳۲ نفر استاد متخصص با این دانشگاه همکاری دارند.

پوریوسف با اعلام اینکه ۹۹۹ رشته‌محل در دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور وجود دارد، اظهار کرد: در این میان ۱۱۸ رشته محل سهم دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی درباره آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های این مرکز علمی گفت: این دانشگاه ۲۸۱ آزمایشگاه و کارگاه مجهز دارد که نشان از توسعه کیفی این دانشگاه است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این دانشگاه، نسبت دانشجو به اعضای هیات‌علمی ۴۴ نفر، نسبت به کل استادان ۷۲ نفر و نسبت به کارکنان ۳۶ نفر است که این مهم نیز نشانگر سطح کیفی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی همچنین از آغاز رایزنی‌های لازم برای اخذ مجوز برای فعال‌کردن پردیس علوم تحقیقات آذربایجان‌غربی با محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود با مساعدت سازمان مرکزی از نیمسال نخست ۹۹-۹۸ برای جذب دانشجو در این پردیس اقدام می‌شود.

بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در آذربایجان‌غربی مشغول به تحصیل هستند که ۳۱ هزار دانشجو شامل حدود ۲۸ درصد متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست