اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: معوقات شهرداری ها در صورت تحقق بودجه تا پایان سال پرداخت می شود.

سیف الله مطلبی افزود: ۳۲ هزار میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری ها در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کسر شده بود که خوشبختانه با تلاش نمایندگان و پیگیری دولت در مجلس تصویب شد و منتظر تایید شورای نگهبان هستیم که در صورت تایید تا آخر امسال پرداخت می شود.

وی پیش بینی کرد که از این مقدار یکهزار میلیارد ریال به آذربایجان غربی تخصیص پیدا کند که با کل حقوق و مزایای معوقه شهرداری های استان برابر است و تسویه حساب شهرداری ها با کارکنانشان را در پی خواهد داشت.

«مطلبی» در خصوص نیروهای مازاد در شهرداری ها هم گفت: تلاش ما در شرایط اقتصادی فعلی این است که کسی بیکار نشود و برای همین به شهرداری ها گفته شده است که به دنبال طرح های درآمدزا باشند و تاسیساتی ایجاد کنند که نیروهای مازاد در آنجا بکارگیری شوند.

مطلبی اضافه کرد: وجود نیروهای مازاد در شهرداری های کل کشور وجود دارد و با اجرای این طرح ها اشتغال برای نیروهای مازاد در بخش های دیگر ایجاد می شود و از فشارها بر بدنه شهرداری کاسته خواهد شد.

وی در زمینه شناسایی مکان های جدید برای دفع پسماند نیز گفت: با تلاش شهرداری ها در سطح استان ۹ منطقه برای دفع مشترک پسماند شهری و روستایی شناسایی شده است.

مطلبی با تاکید بر اینکه مطالعه برای دفع استاندارد پسماندها نیز همزمان در حال انجام است، افزود: این مناطق در شعاع ۵۰ تا ۶۰ کیلومتری شهرها خواهد بود و جهت جلوگیری از پراکندگی در ورودی شهر یا روستاها زباله ها در یک نقطه مشترک دفع می شود.

وی با بیان اینکه مطالعات پسماند شهرهای جنوبی استان در اولویت قرار دارد، گفت: پسماندی که در این شهرها دفع می شود بر آب های سطحی این مناطق تاثیر می گذارد و باعث آلودگی آنها می شود.

مطلبی در رابطه با جمع آوری پسماند و فاضلاب شهر ربط سردشت نیز اظهار داشت: سال آینده مطالعات مورد نیاز این شهر به اتمام می رسد و پیگیری ها در این خصوص برای شهرهای نلاس و میرآباد هم ادامه دارد.

گفتنی است طی مراسمی و با حضور مسئولان شهرستانی ، کامل رسولی به عنوان شهردار سردشت معارفه و از زحمات شهردار قبلی تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایرنا ؛ ۴۳ شهرداری در سطح آذربایجان غربی وجود دارد؛ از جمعیت سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان حدود ۶۷ درصد شامل یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در مناطق شهری سکونت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست