اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

شهردار ارومیه گفت: در حال حاضر گردشگری به‌عنوان یک صنعت سبز در سطح جهان مطرح بوده و در این راستا شهرداری ارومیه توسعه صنعت گردشگری را یکی از اولویت‌های مهم خود قرار داده است.

آوای مرز : رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه گفت: بخش عمده‌ای از درآمد ناخالص ترکیه مربوط به حوزه گردشگری بوده که متاسفانه این رقم در ایران بسیار پایین است و باید برای افزایش سهم گردشگری در این حوزه تلاش کرد.

مهرداد سعادت در نشست فعالان گردشگری آذربایجان غربی و ترکیه در هتل آنا ارومیه افزود: یکی از سرفصل‌های صنعت چهارم توجه به حوزه گردشگری است.امروزه به اندازه کافی ایده و طرح وجود دارد تنها باید از آن استفاده کرد و در این راستا برای توسعه گردشگری در ایران باید از تجربه کشورهای موفق استفاده کرد.

او تصریح کرد: چند روز پیش نیز اولین جلسه کمیسیون گردشگری اتاق ارومیه نیز برگزار شد و این کمیسیون فعالیت خود را آغاز کرده و امید است با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی به اهداف این کمیسیون برسیم.

شهردار ارومیه هم در این نشست گفت: در حال حاضر گردشگری به‌عنوان یک صنعت سبز در سطح جهان مطرح بوده و در این راستا شهرداری ارومیه توسعه صنعت گردشگری را یکی از اولویت‌های مهم خود قرار داده است.

حسین مهدی‌زاده تصریح کرد: در موضوعات مربوط به تبادلات مرزی، توسعه گردشگری و اشتراکات فرهنگی می‌توان اقدامات مشترک خوبی بین ترکیه و آذربایجات غربی انجام داد و در این راستا مذاکراتی با سرکنسول ترکیه در ایران نیز صورت گرفته است.

رئیس منطقه‌ آناتولی شرقی اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه نیز در این نشست گفت: گردشگری بهترین راه برای شناساندن تاریخ، جاذبه‌های طبیعی، هویت و فرهنگ هر کشور است.

جودت اوزگوکچه  اظهار کرد: من با تجربه ۱۱ ساله فعالیت در حوزه گردشگری اعتقاد دارم که بازار گردشگری ایران یکی از بهترین بازارها است و در این مدت نیز فعالیت‌های زیادی برای شناساندن ایران و ایجاد پل ارتباطی بین فعالان گردشگری ایران و ترکیه انجام دادیم.

رئیس منطقه‌ آناتولی شرقی اتحادیه آژانس‌های مسافرتی ترکیه با بیان اینکه گردشگری یک صنعت درآمدزا برای کشورها است، تصریح کرد: وجود یک هزار و ۷۷۷ اثر ثبت ملی و پنج اثر ثبت جهانی یک ظرفیت بالقوه برای آذربایجان غربی بوده که گردشگری بهترین روش برای شناساندن آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست