اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ناظر گمرکات آذربایجان غربی از کشف ۳ هزار و ۶۵۱ نفر قاچاق انسان طی سال گذشته و امسال از مرز بازرگان استان خبر داد و گفت: پایانه مرزی بازرگان تنها پایانه استان است که از آن قاچاق انسان صورت می گیرد.

خالد جنگجو  در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه حال حاضر ٨ گمرک رسمی و یک گمرک غیررسمی در سطح استان وجود دارد گفت: آذربایجان غربی دروازه ارتباط با اروپاست و تمامی صادرات کشور به ترکیه و اروپا از طریق مرزهای رسمی استان صورت می گیرد.

جنگجو ادامه داد : در طول یکسال فعالیت دولت سیزدهم بیش از  ٣ میلیون و ۴٠٠ هزار تن کالا که ۵٠ درصد آن صادرات گمرکات استان بوده از مرزهای استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه،هر چند تاکنون زیرساخت های مدنظر گمرک در مبادی رسمی استان تامین نشده است افزود: با تلاش شخص استاندار و بازدیدهای میدانی از گمرکات جهت تامین ایکس ری مصوباتی انجام گرفته است که بتوان مشکل کمبود این دستگاه در سطح استان را حل کرد.

جنگجو اذعان کرد : دو مرز تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت در خروج مبادلات  نقش مهمی دارند و اخیرا هم زیرساخت های لازم برای مرز کیله سردشت انجام گرفته است.

ناظر گمرکی آذربایجان غربی با تأکید بر واگذاری بخشی از خدمات به بخش خصوصی بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: در حال حاضر ٢ دستگاه ایکس ری کامیونی و ١٠ دستگاه چمدانی در گمرکات استان فعال هستند که بزودی ٣ دستگاه ایکس ری کامیونی هم اضافه می شود.

جنگجو در خصوص ایجاد زیرساخت های گمرکی در مرز کیله سردشت هم گفت :  خدمات انبارداری و سایر موارد مربوطه آماده شده و به محض استقرار مقصد واردات پیله وری نیز انجام می گیرد.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی کل درآمد گمرکات را حدود ١٨ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

جنگجو با اشاره به میزان کشفیات قاچاق سوخت،  مواد مخدر و انسان از گمرکات استان گفت: در ١٧ ماه اخیر حدود ١۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر، بیش از ٣۵ هزار و ۶٠٠ قلم دارو و ٢٠٠ هزار لیتر گازوئیل کشف و ضبط شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی ادامه داد: در همین مدت ۳ هزار و ۶۵۱  نفر قاچاق انسان کشف شده است.

وی میزان تردد در گمرکات استان را در مدت یکسال اخیر بیش از یک میلیون و ٣۶۶ هزار و ۶٩۵ مسافر و ٣۴١ هزار و ١٣٠ دستگاه خودرو بیان کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست