اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: بخش خصوصی می تواند یاری گر دولت در عبور از برهه دشوار تحریم ها باشد.

محمدمهدی شهریاری در پنجمین جلسه شورای استانی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل استانداری برگزار شد ، گفت: در سال گذشته بعلت تحریم ها، نوسانات قیمت ها و صدور برخی بخشنامه های روزانه، اقتصاد کشور دچار مشکلات فراوانی بود که با مدیریت خوب دولت، امسال به یک ثبات اقتصادی در کشور رسیده ایم که امیدواریم تداوم یابد.

وی افزود: در شرایط ویژه ای که امروز بر کشور حاکم است باید با حمایت های بیشتر، زمینه حضور جدی تر بخش خصوصی در عرصه اقتصادی را فراهم کنیم؛ بی تردید بخش خصوصی می تواند یاری گر دولت در عبور از این برهه دشوار باشد.

او اظهار کرد: علی رغم تمام مشکلات موجود در کشور، در استان آذربایجان غربی کارهای بسیار خوبی در بخش های عمرانی و اقتصاد‌ی و صادرات و سرمایه گذاری انجام گرفته است بطوری که در همین هفته دولت چندین و چند پروژه عمرانی و اقتصادی با ۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان در استان بهره برداری و کلنگ زنی می شود که ۲ هزار میلیارد تومان آن متعلق به بخش خصوصی است.

شهریاری، بهبود فضای کسب و کار را از دیگر توفیقات اقتصادی استان عنوان کرد و گفت : آذربایجان غربی در شاخص بهبود فضای کسب و کار در پاییز و زمستان سال گذشته رتبه دوم کشور و در بهار امسال رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان نیز در بهار امسال ۴.۲ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به برخی مشکلات صادرکنندگان استان اشاره کرد و گفت: پیمان سپاری ارزی به صنعت کشاورزی و باغداری استان لطمه وارد کرده و صادرات محصولات کشاورزی استان با مشکل مواجه شده که انتظار داریم وزارت اقتصاد در راستای رفع این مشکل و اصلاح برخی مقررات، اقدام عاجل انجام دهد.

شهریاری همچنین از وزیر اقتصاد خواستار پیگیری جدی رفع برخی محدودیت های ارزی و قوانین دست و پاگیر صادراتی شد و گفت: در تصویب و صدور بخشنامه هایی که بر بخش خصوصی و صادرکنندگان تاثیر می گذارد باید از صاحب نظران و فعالین بخش خصوصی نظر خواهی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست