اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ به زودی در مجلس شروع می شود لذا نمایندگان می توانند برای تقویت جایگاه مطلوب استان در لایحه و افزایش اعتبارات پروژه های ملی و طرح های مطالعاتی جدید از ظرفیت کمیسیون تلفیق بهره بگیرند.

محمدمهدی شهریاری به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مجمع نمایندگان استان که عصر سه شنبه در تهران تشکیل یافت با قدردانی از اهتمام نمایندگان در تلاش برای تداوم و تثبیت روند توسعه ای استان تصریح کرد: هم افزایی شکل گرفته در بین نمایندگان از طریق رایزنی با وزرا و شرکت های بزرگ سرمایه گذاری برای رونق بخشی به تولید استان و پشتیبانی از برنامه های توسعه محور دولت در آذربایجان غربی قابل تقدیر است.

وی افزود: با اهتمام شکل گرفته و پیگیری های متولیان امر جایگاه استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در قیاس با بسیاری از استان های برخوردار کشور قابل قبول است اما برای جبران عقب ماندگی های تاریخی به تلاش بیشتری نیازمندیم.

شهریاری تشکیل جلسات مجمع نمایندگان را گامی موثر برای تقویت هم افزایی و توسعه متوازن استان دانست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت بودجه استان در لایحه ۱۴۰۰ ارائه کرد.

ناصر حضرتی پر در خصوص ویژگی های بودجه کل کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: برخلاف تصور سنتی که گفته می شد بودجه صرفاً سند دخل و خرج کشور است، در عصر جدید بودجه آئینه تمام نمایی از نقشه راه کشور است که مقدرات کشور را برای یک سال آینده در حوزه های مختلف مشخص می کند.

وی ضمن اشاره به رویکرد های کلی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در ۶ محور عمده خاطر نشان کرد: اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، تقویت و حمایت از تولید داخلی به منظور گسترش صادرات غیر نفتی، توسعه مشارکت بخش خصوصی در طرح های زیربنایی، مقابله فعالانه با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن، توجه به معیشت مردم با اولویت تامین کالاهای اساسی و تسریع در تکمیل طرح های عمرانی با اولویت مناطق محروم از هدف گذاری های عمده در لایحه بودجه سال آینده می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص جایگاه استان آذربایجان غربی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: به دلیل استحقاقی که استان آذربایجان غربی دارد و همچنین تبیین مناسب شاخص ها و تعامل خوب سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران ارشد استانی با سازمان برنامه و بودجه کشور و وزراتخانه ها، جزو استان هایی هستیم که سهم بیشتر و مطلوبتری از بودجه ۳۱ استان کشور را به خود اختصاص داده است.

حضرتی پر ادامه داد: بودجه عمومی دولت در لایحه بودجه ۹۲۹ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال جاری ۴۳ درصد رشد داشته است. همچنین سقف کل بودجه کشور ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومان هست که نسبت به سال گذشته از ۲۰ درصد رشد برخوردار است.

وی از رشد ۶۰ درصدی اعتبار عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده نسبت به امسال خبر داد و بیان کرد: در حالی که این رقم، در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به ۲۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در خصوص رتبه آذربایجان‌غربی در اختصاص بودجه‌های عمرانی استانی و مجموع استانی و ملی بین ۳۱ استان کشور گفت: این رتبه در حوزه بودجه عمرانی استانی، ششم، و در بودجه عمرانی کل، هفتم است.

در ادامه پس از تشریح پروژه های ملی و طرح های مطالعاتی هر شهرستان نمایندگان به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست