اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به درخواست مسئولان بوکان مبنی بر راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک با اقلیم کردستان عراق از این درخواست استقبال می‌کنیم.

سیداحسان خاندوزی در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان اظهار کرد: اعتبارات بانک‌ها محدود است اما درخواست‌ها و تقاضاهای فعالان اقتصادی بیشتر از منابع آنان است به همین دلیل باید پرداخت اعتبارات اولویت بندی شود.

او در خصوص برخی نارضایتی‌ها در مسأله مالیات نیز افزود: هدف از اخذ مالیات کسب درآمد برای دولت نیست بلکه هدف از آن مشارکت و جلب رضایت مودیان است. ادارات امور مالیاتی نسبت به تقسیط مالیات‌ها اقدام کنند البته در این بخش به اهمیت سرمایه گذاری در مناطق مختلف توجه شود.

خاندوزی با اشاره به کمبود منابع انسانی و تجهیزاتی در گمرک کشور ادامه داد: با سازمان استخدامی کشور در خصوص مجوز استخدام و جذب پرسنل مکاتباتی انجام شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در زمینه وام‌های خرد و ازدواج هم بانک قرض الحسنه مهر ایران وعده داد در پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوانی که این بانک را انتخاب کرده‌اند، تسریع کند.

او با اشاره به صدور دستوراتی برای راه اندازی گمرک، اموال تملیکی در بوکان و تشکیل اتاق بازرگانی مشترک اظهار کرد: مساله تسهیل در اخذ مجوزهای کسب و کار، تقسیط مالیات‌ها و واگذاری تسهیلات خرد در این منطقه باید با شتاب بیشتری انجام شود.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: روند اخذ مجوزهای اقتصادی در دولت سیزدهم در مقایسه با دوران قبل شتاب بیشتری گرفته است.

انور حبیب زاده در جلسه شورای اداری بوکان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، افزود: در کنار اقدامات مهم دولت سیزدهم اما مردم از تورم و افزایش قیمت‌ها نگران هستند.

وی اضافه کرد: تعامل دولت سیزدهم با کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی زمینه را برای سرمایه گذاری خارجیدر کشورمان بیشتر کرده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار بوکان با ۱۳ واحد صنفی کوچک در آذربایجان غربی خوش درخشیده ولی نیاز به حمایت بیشتر بخش دولتی دارد.

حبیب زاده اظهار کرد: واحدهای صنعتی بوکان نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش هستند و اخذ مالیات زیاد از جمله مشکلات واحدهای صنعتی این شهرستان است.

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی هم گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تاکنون ۱۲ درصد آن پرداخت شده است.

کرمی افزود: برخی از بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات باید مجوز از مرکز دریافت کنند که همین امر باعث کند شدن روند پرداخت تسهیلات می‌شود.

وی اضافه کرد: ۹۶ درصد وام‌های ازدواج و ۵۶ درصد تسهیلات فرزندآوری در آذربایجان غربی پرداخت شده است.

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: در استان نیز در قالب سفرهای استاندار به شهرهای مختلف مشکل هر منطقه رصد و بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: استان آذربایجان غربی در بحث فعالیت دوباره واحدهای راکد، عملکردی خوبی دارد.

امام جمعه بوکان هم در سخنانی گفت: مردم این شهرستان از بیکاری و نبود اشتغال رنج می‌برند.

ماموستا عباس احمدی افزود: بانک‌ها برای تشویق بیشتر جوانان در امر ازدواج باید در واگذاری تسهیلات دولتی تسهیل کنند.

فرماندار بوکان هم گفت: این شهرستان دومین شهر استان آذربایجان غربی است اما برنامه ریزی ها متناسب با جمعیت رو به رشد آن نیست.

خشایار صنعتی افزود: این شهرستان با ۱۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: بوکان فاقد اداره گمرک است و وجود اداره گمرک به عنوان یک شهرستان عقبه شهرهای مرزی یک نیاز ضروری است.

به گفته وی، ایجاد اتاق بازرگانی مشترک با اقلیم کردستان عراق در بوکان نیز از درخواست‌های فعالان اقتصادی و صنعتی این شهرستان است.

در ادامه این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی بوکان مشکلات خود را بیان کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه به استان کردستان سفر کرد و در جریان این سفر از چند پروژه اقتصادی در این استان و مرز باشماق مریوان بازدید کرد و روز جمعه به شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان غربی سفر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست