اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خواستار حل مشکل بازاریابی محصولات کشاورزی شد.

 حجت الاسلام سیدمهدی قریشی دوشنبه شب در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه استان در زمینه تولید سیب و انگور سهم قابل توجهی دارد، افزود: متأسفانه با وجود تولید و کیفیت بالای این محصولات در زمینه صادرات مشکل داریم که بخشی از این مشکل به عدم بازاریابی مناسب بر می‌گردد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بخش دانشگاهی عنوان کرد: در استان به خصوص مرکز استان ارومیه اساتید و کارشناسان دانشگاهی خوبی در بخش کشاورزی داریم که متأسفانه از این ظرفیت بهره کافی برده نمی‌شود ارتباط تنگاتنگ بخش اجرایی و دانشگاهی منجر به ایده‌های علمی و عملی خوبی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی در محصولات بیش از نیاز داخلی تولید دارد و این امر توجه به مسئله بازاریابی را دوصد چندان می‌کند تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز نسبت به چاره اندیشی برای صادرات و بازاریابی محصولاتی چون سیب و انگور تاکید داشته اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه برای بحث حل دائمی مشکل صادرات سیب هنوز کار اساسی نشده است افزود: با توجه به اینکه این موضوع مطالبه مقام معظم رهبری و مردم است باید به طور اساسی توجه شود.

قریشی طولانی شدن فرایند صدور مجوزهای کشاورزی را یکی از علل ناراحتی فعالین این بخش دانست و افزود: در برخی موارد فرآیند به قدری طولانی می‌شود که سرمایه گذار دلسرد شده و دیگر رغبتی به رونق تولید ندارد، طولانی شدن روند صدور مجوز علاوه بر به هدر رفتن امکانات و تغییرات قیمت باعث کاهش تولید نیز می‌شود.

وی تسهیل در برخورد با چاه‌های غیر مجاز کشاورزی از طریق فرهنگ سازی، آموزش کشاورزان، توجه به خرید تضمینی برای به صرفه بودن کشاورزی و ممانعت از تکه تکه شدن زمین‌های کشاورزی، مدیریت بهینه آب و راه اندازی پایانه صادرات میوه در استان را نیز مورد اشاره قرار داد.

استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار با اشاره به جایگاه کشاورزی در توسعه استان گفت: نقش آفرینی کشاورزی در اشتغال و ارزآوری می‌طلبد تا نگاه ویژه‌تری نسبت به آن در بعد حمایتی صورت گیرد.

محمدمهدی شهریاری با اشاره به سهم ۳۵ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال و تولید سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات باعث شده تا آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور مطرح شود.

وی ادامه داد: تسهیل در صادرات سیب یکی از سیاست‌های جدی دولت محسوب می‌شود و در این راستا پیگیری‌های استانی و ملی صورت گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی با حمایت از راهکار تهاتر سیب با میوه‌های گرمسیری برای افزایش صادرات سیب افزود: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر واردات موز منوط به صادرات سیب، استان نیز این موضوع را روشی مؤثر برای رونق صادرات می‌داند.

شهریاری تصریح کرد: کشاورزان استان در تأمین نیازهای غذایی کشور سهم مهمی دارند و سفر وزیر جهاد کشاورزی و همه معاونان این وزارتخانه که در نوع خود کم نظیر است می‌تواند دستاوردهای خوبی برای رونق این بخش به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست