اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد تا بودجه برگزاری دهمین جشنواره سراسری موسیقی«بیت و حیران»سردشت تامین شود.

کمال حسین‌پور با اشاره به دیدار اخیر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دستور تامین اعتبار یک میلیارد تومانی برای تعمیر ‌و تجهیز سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد سردشت از سوی وزیر نیز صادر شده است.

او افزود: در این دیدار وزیر ارشاد دستور اقدام کمک به انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله “هه‌وارگه‌ی سوز” که به صورت کشوری برگزار می‌شود، را هم صادر کرد.

او ادامه داد: همچنین برای تحت پوشش قرار دادن هنرمندان و نویسندگان از کارافتاده سردشتی برای بهره‌گیری از حمایت‌های صندوق اعتباری هنر و درخواست افزایش سهمیه شهرستان برای عضویت هنرمندان در صندوق هنر قول مساعد داد.

نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری احداث کتابخانه عمومی ابن سینا که در سال ۱۳۹۶ تخلیه شده است و نیز احداث ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری برای شهرهای ربط – میرآباد و نلاس در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات هنرمندان سردشتی در این دیدار مورد بررسی و تشریح قرار گرفت بیان کرد: احداث سالن پلاتور برای هنرمندان نمایشی و تعویض صندلی‌های آمفی تئاتر نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسین پور بیان کرد: احداث ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری برای شهرهای ربط – میرآباد و نلاس  نیز به شرط تأمین اعتبار در دستور کار خواهد بود.

جشنواره ملی موسیقی « بیت و حیرا » سردشت همه ساله با هدف گسترش فرهنگ موسیقی نواحی مختلف ایران برگزار می‌شود و با توجه به اینکه از چند سال گذشته درگیر مشکلات بودجه‌ای بوده و برگزار نمی‌شد اما امسال با قول مساعد وزارت ارشاد برای تامین بودجه آن، برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست