اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست شهرداری خوی از ارسال ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آوازاصیل ایرانی از سراسر کشور به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا خبر داد.

 حسن نصرالله پور، با بیان اینکه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی در این شهرستان برگزار می شود، افزود: این همایش  به مدت ۲ روز از ۱۸ آبان‌ماه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خوی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: از مجموع آثار رسیده ۵۶ اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافتند و با رای هیات داوران ۱۴ اثر موسیقی اصیل ایرانی از ۹ استان  تهران، فارس، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی به عنوان آثار برتر در این جشنواره ارائه می‌شود.

سرپرست شهرداری خوی بیان کرد: در این جشنواره سه اثر به عنوان آثار برتر برگزیده شده نشان زرین شمس و جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

او  بیان کرد: استادان برجسته موسیقی ایران استاد عبدالحسن مختاباد ، ملیحه سعیدی و پویا سرایی داوری آثار این دوره از جشنواره را برعهده دارند.

 به نقل از ایرنا؛ بر اساس اسناد متقن و مورد تأیید محققان، بارگاه شمس تبریزی در خوی واقع شده و هفتم مهر در تقویم رسمی کشور به نام روز شمس ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست