اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: امروز چهارشنبه برای دومین روز متوالی هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم است.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار پایداری جوی، سکون هوا و وارونگی دما برای دومین روز متوالی برای گروه های سنی حساس ناسالم شده است افزود: هم اکنون ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون۶۴ سالم و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۱۱۶ ناسالم برای گروه های سنی حساس است.

وی ادامه داد: از این رو ضمن درخواست از شهروندان به خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به تشدید آلودگی هوا شود و استفاده حداکثری از حمل و نقل عمومی، توصیه می شود افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان ازتردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش دهند.

موسوی در خصوص تداوم این شرایط ادامه داد: علت اصلی وضعیت کنونی آلودگی هوای شهر ارومیه وارونگی هواست که معمولاً در فصول سرد سال اتفاق می افتد، این روند آلودگی امروز تداوم دارد اما با وزش باد تغییر شرایط جوی از شدت آلودگی کاسته می شود.

معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکید کرد: در این راستا شهروندان مبتلا به بیماری ریوی ( مثل آسم و برونشیت ) و مبتلا به بیماریهای قلبی  کودکان و سالمندان وخانم های  باردار حتی الامکان از منازل خود خارج نشده و از تردد غیر ضروری در فضا های باز خودداری کنند.

هواشناسی آذربایجان غربی نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا و بالا بودن چگالی آلاینده های هوا که تا اواسط هفته جاری ادامه می یابد، توصیه می شود در این مدت شهروندان تا حد امکان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده و افراد آسیب پذیر شامل کودکان؛ سالمندان و بیماران تنفسی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست