اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ گفت: نهادهای مسئول و دخیل در امر صادرات استان باید برای رفع موانع این بخش برنامه عملیاتی داشته باشند تا هر چه بیشتر شاهد افزایش صادرات باشیم.

جواد کرمی در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی اظهار کرد: راهبردها در این مسیر مشخص است و باید برای اجرایی شدن آنها، برنامه عملیاتی مدون و قابل انجام توسط نهادها ارائه شود.

او افزود: یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان، مراودات تجاری با کشورهای مختلف از طریق مرزهای طولانی و چند صد کیلومتری است که باید برای شکوفا شدن این ظرفیت از همه توان بخش دولتی و خصوصی استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: موانعی بر سر راه صادرات وجود دارد که با برنامه مدون و یکپارچه و همچنین با تلاش همه جانبه می‌توان این موانع را به سرعت رفع کرد.

کرمی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های دیگر آذربایجان‌غربی تولید سیب به‌ میزان قابل توجه است که با توجه به ظرفیت تجارت بین الملل، بخش زیادی از این سیب تولیدی را می‌توان صادر کرد که در این خصوص تمهیدات ویژه‌ای باید از سوی نهادهای مسوول از جمله جهاد کشاورزی برنامه ریزی شود.

او تاکید کرد: به طور مثال وجود کامیون‌های یخچال دار برای توسعه صادرات سیب و انتقال محصولات غذایی بسیار موثر است که این مشکل و کمبود در استان باید یک بار برای همیشه بررسی و رفع شود.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات استان در سال گذشته گفت: پارسال ۲ میلیون و ۱۱۹ هزار تن کالا از گمرکات استان به کشورهای مختلف صادر شد که ۳۳ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۰ بود.

خالد جنگجو افزود: ارزش این میزان کالای صادراتی از آذربایجان غربی ۸۶۴ میلیون دلار بود که در این خصوص هم رشد بیش از ۱۰ درصدی را نسبت به سال ماقبل شاهد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست