اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاههای دولتی آذربایجان غربی مکلف به اجرای قانون هوای پاک هستند.

یاسر رهبر دین بعد از ظهر شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا و گردوغبار استان با تاکید بر رعایت و اجرای قانون هوای پاک توسط تمامی دستگاه‌ها، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی در حوزه هوای پاک، مکلف به انجام تکالیف و ارائه گزارش مستمر از عملکرد خود به سازمان محیط زیست هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: کاهش بارندگی‌ها در کنار عوامل دیگر، یکی از علل افزایش گرد و غبار هوا در طول سال‌های اخیر بوده است.

رهبردین، با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با کشورهای همسایه جهت مدیریت منابع آبی و کنترل گردوغبار، افزود: لایروبی سرشاخه رودخانه نازلو و همچنین ساماندهی سد این رودخانه به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفاظت از محیط زیست و مدیریت فضای سبز شهری در سطح استان جهت جلوگیری از آلودگی هوا، خاطرنشان کرد: کمربند سبز شهر ارومیه در کمربندی دوم این شهر پیش بینی شده و دستگاه‌های مختلف در تکمیل این پروژه همکاری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی همچنین حفاظت از تالاب‌های استان را ضروری دانست و افزود: آبگیری مناسب و به موقع تالاب‌های آذربایجان غربی با توجه به کاهش ذخیره برفی، توسط دستگاه‌های متولی انجام پذیرد.

وی تشدید برخورد قانونی با آسیب زنندگان به محیط زیست آذربایجان غربی را ضروری دانست و یادآور شد: متأسفانه با تخلیه نخاله ساختمانی و رهاسازی پسماند و زباله در محیط زیست استان، به زیبایی طبیعت آذربایجان غربی آسیب زده می‌شود که ساماندهی این وضعیت باید به صورت جدی دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست