اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: دستگاه قضا اجازه برهم‌زدن آرامش و امنیت جامعه را نمی‌دهد و برخورد جدی در انتظار این قانون شکنان است.

ناصر عتباتی ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس شوراهای حل اختلاف و همچنین مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی با اشاره به برخی اتفاقات ناگوار طی روزهای اخیر در شهر ارومیه و برخی دیگر از شهرهای این استان اظهار کرد: دستگاه قضا اجازه برهم‌زدن آرامش و امنیت جامعه را نمی‌دهد و برخورد جدی در انتظار این قانون شکنان است.

وی با بیان اینکه این اقدامات خرابکارانه هیچ ارتباطی با یک اعتراض و گله مندی ندارد، اضافه کرد: ضد انقلاب فکر می‌کرد که در این قضایا با هوچی گری می‌تواند کاری بکند ولی با ورود مجموعه‌های مرتبط و پشتیبانی مراجع قضائی در کنار حضور آگاهانه ملت غیور آنها سرافکنده به لانه‌های خود برگشتند.

عتباتی با اشاره به تخریب‌ها، غارت‌ها و فعالیت‌های داعش گونه صورت گرفته طی روزهای اخیر در استان و کشور گفت: مردم ارومیه نظیر مردم دیگر شهرهای کشور با حضور پرشور خود در راهپیمایی و تجمع‌های خودجوش روزهای اخیر، تاکید کردند که این رفتارها که علیه ناموس، ملت، مقدسات و افتخارات ما صورت می‌گیرد، محکوم است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با قدردانی از حضور پرشور مردم ارومیه در آئین تشییع شهید مدافع امنیت و عدالت سید عباس فاطمیه ادامه داد: این حضور، تأکیدی چندباره بر محکومیت اغتشاش‌های اخیر بود و اینکه عاملان این اغتشاش‌ها با این حضور مردم به خود بیایند و بدانند مردم از آرمان‌ها و ارزش‌های خود فاصله نگرفته‌اند.

عتباتی یادآور شد: اغتشاشگران اگر به کار خود ادامه دهند با برخورد قاطع مردم، مجموعه‌های انتظامی و قضائی روبرو خواهند شد.

وی در بخش دیگری با اشاره به توفیقات بخش ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی افزود: هر قدر موضوع ثبت اسناد و املاک در شئون زندگی زندگی مردم نقش آفرین باشد، آثار و برکات آن در جامعه بیشتر دیده خواهد شد.

عتباتی تاکید کرد: عدد قابل توجهی از پرونده‌های قضائی در استان مرتبط با مسائل مربوط به املاک است.

سنددار کردن ۱۳۴ میلیون هکتار اراضی ملی در کل کشور

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  هم در این مراسم گفت: ۱۳۴ میلیون هکتار اراضی ملی در کل کشور سنددار شده و اسناد آنها به نفع دولت صادر شده است.

صفدر کشاورز افزود: همچنین برای ۹۰ درصد بافت مسکونی روستاها سند مالکیت صادر شده که البته در این خصوص، برنامه آتی، تبدیل اسناد دفترچه‌ای پیش از سال ۱۳۸۸ به اسناد تک برگی است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود، صدور سند برای ۱۸ میلیون هکتار زمین زراعی موجود در کشور است که مشکلات قانونی بر سر راه این حوزه وجود دارد.

کشاورز ادامه داد: با اقداماتی که صورت گرفته، سعی داریم زمینه صدور اسناد مالکیت برای این اراضی را هم به سرعت فراهم و کار را انجام دهیم.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با اشاره به توجه ویژه این سازمان به موضوع خدمات الکترونیک اظهار کرد: این امر در راستای اجرای سند تحول قضائی پیگیری می‌شود و به نتایج خوبی نیز رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: استاندارد تأسیس ثبت شرکت‌ها در کشور دو روز است که در آذربایجان غربی در یک روز این فرآیند انجام می‌شود.

کشاورز با اشاره به اینکه در حوزه ثبت شرکت‌ها و صدور مجوزها تماماً فرایند به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اظهار کرد: در حوزه ازدواج و طلاق نیز بعد از اجرای موفق ثبت آنی معاملات در دفاتر رسمی به صورت الکترونیکی و کاملاً مکانیزه انجام می‌شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه نقشه تمام شهرهای کشور را در اختیار داریم، یادآور شد: برای ۹۰ درصد از بافت‌های مسکونی روستایی کشور اسناد مالکیت و تک برگی صادر شده است.

کشاورز با اشاره به اینکه همه مراحل ثبت شرکت جز ۲ مرحله به صورت الکترونیکی در کشور انجام می‌شود، گفت: سعی داریم این ۲ مرحله را هم به سمت ارائه الکترونیکی ببریم تا مشکل متقاضیان بسیار کمتر شود.

وی تاکید کرد: همچنین مراحل مختلف ثبت اسناد رسمی و تنظیم سند و همچنین بخش قابل توجهی از حوزه ثبت اسناد ازدواج و طلاق به صورت برخط انجام می‌شود.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآور شد: آذربایجان غربی از جمله استان‌های پیشرو در همه این موارد بوده و در برخی حوزه‌ها، حتی از کشور نیز جلوتر رفته است که امیدواریم در دوره جدید مدیریتی هم این روند ارتقا با سرعت بیشتری ادامه یابد.

در این آئین، عبدالله اسدی به عنوان رئیس جدید شوراهای حل اختلاف و حمید شایان مهر به عنوان مدیرکل جدید ثبت اسناد و املاک استان معرفی و به ترتیب از هادی صمدی و امیر جوان کیا مدیران سابق این ۲ نهاد قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست