اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده یگان حفاظت آذربایجان غربی گفت: طی یک عملیات ضربتی و اطلاعاتی توسط عوامل یگان حفاظت میراث فرهنگی استان  ، یک باند حفاری در شهرستان ارومیه دستگیر و متلاشی شد.

سرهنگ بهزاد حجابی در این باره تصریح کرد: خوشبختانه در این عملیات با رصد عوامل باند حفاری در محدوده غار مغاطیل واقع در روستای مغاطیل از توابع شهرستان ارومیه طی اقدامات غافلگیرانه ضربتی با پوشش اطلاعاتی و انتظامی بصورت مشترک موفق شدیم قبل از هر گونه تخریب و آسیب آثار تاریخی و انجام اعمال مجرمانه اعضای باند مذکور را متلاشی نمائیم.

او با اشاره به تعداد دستگیرشدگان در این عملیات افزود: «در این راستا ۷ نفر از عوامل حفاری به همراه ابزار آلات جرم از قبیل مواد منفجره ، موتور برق، دریل بزرگ و چکش برقی بزرگ و … دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل عوامل پاسگاه حوزه استحفاظی شدند.

فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد: در اجرای تدابیر سردار فرماندهی محترم یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور و با عنایت به اتمام فصل کشاورزی و شروع فعالیت مخرب حفاران غیر مجاز بمنظور تخریب آثار و بناهای تاریخی ، این فرماندهی با اتخاذ تدابیر و گسترش چتر اطلاعاتی و فعال نمودن مشارکتهای اجتماعی و شناسایی باندهای حفاری های غیر مجاز در سطح استان سعی در  صیانت و حفاظت از ابنیه تاریخی استان را دارد.

سرهنگ حجابی تاکید کرد: یکی از اهداف و برنامه های راهبردی یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی برخورد قاطع و بی امان با مخربان آثار وبناهای تاریخی بوده و صیانت از میراث تاریخی را در دستور خود قرار داده ایم و در این راستا از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد تا مجرمان و خاطیان به تاریخ و فرهنگ کشور را بدست قانون بسپاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست