اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی گفت: ۴۳۰ نفر با عناوین اتهامی ارتشاء، اختلاس، گزارش خلاف واقع، تسامح در حفظ اموال و اسناد و وجوه دولتی، ایراد خسارات به اموال دولتی و ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع در استان بازداشت شدند.

سجاد ده‌ده‌جانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر مبارزه جدی و قاطع با فساد و رفع مشکلات و دغدغه‌های اجتماعی، بازرسی کل آذربایجان‌غربی در سال گذشته نسبت به تعیین تکلیف بیش از یک هزار و ۵۰۰ فقره شکوائیه و اطلاعیه‌های مردمی اقدام کرده است.

او تصریح کرد: در این راستا در امر مبارزه با فساد، صرفا در ۱۱۰ فقره از پرونده‌های متشکله تعداد بیش از ۴۳۰ نفر را با عناوین اتهامی ارتشاء، اختلاس، گزارش خلاف واقع، تسامح در حفظ اموال و اسناد و وجوه دولتی، ایراد خسارات به اموال دولتی، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تأخیر در انجام امور قانونی آن‌ها بدون دلیل به مراجع قضایی معرفی کرده است.

سرپرست بازرسی کل آذربایجان‌غربی، در ادامه به تسنیم گفت: همچنین در سال گذشته، سهل‌انگاری رؤسا و مدیران در ندادن گزارش تخلفات کارمندان تحت امر، سوء استفاده از مقام یا موقعیت اداری، نقض قوانین و مقررات، تضییع اموال و وجوه دولتی، پولشویی، تصدی بیش از یک شغل دولتی، مداخله کارکنان در معاملات دولتی، تحصیل مال از طریق نامشروع، تبانی در انجام معاملات دولتی، جعل یا استفاده از سند مجعول، تصرف یا استفاده غیرمجاز در وجوه و اموال، سبب شده که آنان به مراجع قضایی و تخلفاتی معرفی شوند.

او بیان کرد: در این راستا با توجه به مستند، مستدل و اتقان گزارش‌ها، بیشتر آن‌ها منجر به صدور کیفرخواست یا حکم محکومیت شده است.

ده‌ده‌جانی افزود: خوشبختانه تمامی پرونده‌های مربوط به سال ۱۴۰۰ تعیین تکلیف شده و به صفر رسیده و بنا به دستور رئیس سازمان مبنی بر اینکه ارباب رجوع ولی‌نعمت مسئولان هستند، به موضوع رسیدگی به شکوائیه‌های مردمی به بازرسان تاکید و تا حد امکان سعی بر رفع مشکلات آن‌ها شده است.

 رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: در شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، دادستان مرکز استان، دستگاه‌هایی همچون اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه، دیوان محاسبات و برنامه و بودجه عضویت دارند و در این رابطه در سال گذشته بیش از ۱۵ جلسه تشکیل و بیش از ۷۰ مورد مصوبه ثبت شد.

او بیان کرد: همچنین تمام این جلسات با هدف کمک و دستگیری از اقدامات دستگاه‌های اجرایی در امر خدمات‌رسانی بهتر به مردم استان، برگزار شده و خوشبختانه نتایج خوبی هم حاصل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست