اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  دادستان مهاباد گفت: دستورات فوری برای شناسایی و دستگیری عاملان آتش زدن تندیس “استاد هه ژار” نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار این شهرستان صادر شده است.

مهراب پوراکبر با محکوم کردن آتش زدن تندیس استاد هه ژار در شب گذشته در این شهرستان اظهار داشت: دستورات قضایی لازم به نیروهای انتظامی و امنیتی در خصوص شناسایی و دستگیری فوری عاملان این حادثه صادر شده است.

وی تاکید کرد: قطعا با افرادی که با چنین اقداماتی در صدد تحریک احساسات جامعه و اخلال در نظم و امنیت جامعه هستند به صورت جدی برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی مهاباد از دستگیری فردی به عنوان مظنون به آتش کشیدن پیکره ماموستا هژار در مهاباد خبر داد

 سرهنگ محمد توحیدی در جمع خبرنگاران گفت: با بررسی دقیق فیلم های دوربین‌های اطراف محل حادثه و اقدامات پلیسی، فردی به عنوان مظنون، دستگیرشده است.

او تصریح کرد: به محض اتمام روند بازجویی، تکمیل پرونده و حصول نتیجه، جزییات حادثه به اطلاع مردم شریف مهاباد خواهد رسید.

عبدالرحمان شرفکندی متخلص به ماموستا “هه‌ژار” نویسنده، محقق، مترجم و شاعر نامدار کُرد در سن ۶۹ سالگی در سال ۱۳۶۹ دار فانی را وداع گفت و در قطعه هنرمندان مهاباد به خاک سپرده شد.

این نویسنده و شاعر نامدار در طول سالیانی که به کار نویسندگی و پژوهش پرداخت، آثار متعددی در زمینه های مختلف ادبی، فرهنگی و دینی خلق کرد.

ترجمه قرآن کریم به زبان کُردی، ترجمه کتاب قانون شیخ الرییس بوعلی سینا، تهیه فرهنگ لغت کردی فارسی “هه‌نبانه بورینه”، دیوان شعر “هه‌ژار بو کوردستان”، “چیشتی مجیور”، شرح دیوان ملای جزیری به کردی و ترجمه رباعیات حکیم عمر خیام به زبان کُردی از دیگر آثار این شاعر نامدار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست