اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری وبازداشت ۲ عضو شورای شهر مهاباد و ۲ تن از کارمندان شهرداری این شهر خبر داد.

ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: تعدادی از اعضای شورای شهر مهاباد به صورت باندی و سازمان یافته با همکاری تعدادی از کارکنان شهرداری این شهر اقدام به سند سازی برای تملک اراضی ملی ودولتی می‌کردند که با انجام کارهای دقیق اطلاعاتی و قضائی با هماهنگی اداره اطلاعات و دادستانی مهاباد شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: در این رابطه ۲ عضو شورای شهر و ۲ نفر کارمند شهرداری با صدور قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شدند و تحقیقات در خصوص موضوع و دیگر افراد دخیل همچنان ادامه دارد.

عتباتی با هشدار جدی به غارتگران حقوق عامه و بیت المال گفت: پرچم فساد ستیزی در دستگاه قضائی این استان برافراشته و اجازه کوچک‌ترین دست درازی و تجاوز به حقوق بیت المال و مردم را به این سوداگران نخواهیم داد و بدانند که عقوبت سختی در انتظار بر هم زنندگان نظم جامعه و چپاولگران حقوق مردم است

بانوی محکوم به قصاص از چوبه دار رهایی یافت

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی همچنین گفت: با تلاش‌ صورت گرفته هفدهمین پرونده قتل در این استان به سازش ختم شد و بانویی که به قصاص محکوم شده بود، از چوبه دار رهایی یافت.

ناصر عتباتی در این زمینه اظهار کرد: فرد محکوم به قصاص که بانویی میانسال بود، به اتهام ارتکاب قتل، انتظار اجرای حکم را می‌کشید.

وی ادامه داد: با ورود هسته‌های بخشایشی و شورای حل اختلاف زندان، اخذ رضایت از اولیای دم در دستور کار قرار گرفت تا اینکه پس از تلاش‌های فراوان و با مساعدت خیرین نیکوکار، رضایت اولیای دم اخذ و قاتل از چوبه دار رهایی یافت و دوباره به زندگی برگشت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در نتیجه تلاش‌ها و زحمات مسؤولان قضائی و شورای حل اختلاف و هسته‌های بخشایش با احتساب این فقره سازش تا کنون در سال جاری، ۱۷ فقره سازش در پرونده‌های قتل عمد محقق شده است.

عتباتی اضافه کرد: سنت حسنه بخشش و گذشت سنتی است که مورد تاکید خداوند، پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار بوده و آرامش و لذتی که در پی این گذشت حاصل می‌شود، قابل وصف نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست