اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، درباره انتقال اجساد خانواده «ایران‌نژاد» که چندی پیش در حین مهاجرت به خارج از کشور در آب‌های کشور فرانسه غرق شدند، گفت: مقرر شده تا از طریق ایران ایر و با هزینه دولتی انتقال اجساد به کشور صورت گیرد و وزارت امورخارجه هم خبر داد که کارها در حال پیگیری است.

به نقل از ایلنا؛ کمال حسین‌پور در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه در روزهای گذشته خانواده پنج نفره ایران‌نژاد در آب‌های «کانال مانش» جان خودشان را از دست دادند که تا امروز اجساد ۴ نفرشان شناسایی و پیدا است اما هنوز پیکر  کودک خردسال‌شان شناسایی و پیدا نشده است.

نماینده سردشت و پیرانشهر در مجلس  با بیان اینکه خانواده این افراد در ایران توانایی پرداخت هزینه بالای انتقال اجساد به داخل کشور را نداشتند، گفت: برای همین با استاندار آذربایجان غربی و وزیر راه و شهرسازی صحبت کردیم و دولت دستور داد از طریق ایران ایر با هزینه خودش انتقال اجساد به کشور صورت گیرد و وزارت امورخارجه هم خبر داد که کارها در حال پیگیری است.

حسین پور تاکید کرد: هزینه پرواز را دولت ایران متقبل شده است، وزارت خارجه همه اقدامات را انجام داده است و هیچ مشکل قانونی و مالی وجود ندارد و امیدوارم هرچه زودتر پیکر این عزیزان به کشور بازگردد.

او در پایان گفت: اگر بازارچه‌های مرزی کشورمان احیا شود، می‌توانیم از مهاجرت‌ها جلوگیری کنیم اکنون دولت اقدام خوبی انجام داده و بحث فعال کردن کارت‌های مرزنشینی نیز با تلاش آقای شهریاری استاندار آذربایجان صورت گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست