اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اقلیم کردستان با رییس حمهور ترکیه در آنکارا دیدار و نشستی برگزار کرد. در این نشست دوطرف بر گسترش روابط اقلیم کردستان و ترکیه در همه عرصه‌ها تاکید کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از «روداو»: روز پنجشنبه ۲۰۲۳/۱/۲۵ نچیروان بارزانی با رجب طیب اردوغان دیدار و با وی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه روابط میان عراق و اقلیم کردستان با ترکیه، شرایط سیاسی عراق و اقلیم کردستان بویژه بعد از شروع بکار کابینەی جدید دولت عراق، روابط میان اربیل و بغداد و گفتگوهای سرنوشت ساز میان دوطرف و فرصتهای همکاری برای حل مشکلات میان عراق و اقلیم کردستان با ترکیه درباره انرژی مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

این نشست دو جانبه در کاخ «بش تپه» در آنکارا برگزار شد

ریاست اقلیم کردستان اعلام کرد: دو طرف بر گسترش روابط فی مابین در همه عرصه ها بویژه در زمینه اقتصادی و بازرگانی و بهره‌مند شدن از فرصتهای ایحاد شده برای افزایش همکاریهای مشترک عراق و اقلیم کردستان با ترکیه ،در زمینه انرژی هم نظر بودند، که نقش بسزایی در پوشش خلاء ها و نیازهای  جهان امروز بویژه در اروپا و در زمینه انرژی و گاز طبیعی دارد.

در بخش دیگری از این دیدار بر اهمیت مستحکم کردن همکاریها و هماهنگی های عراق و اقلیم کردستان با ترکیه در جهت حفظ ثبات مرزها و آخرین رخدادهای مبارزه با داعش و تهدیدات آن در عراق و سوریه، شرایط کلی منطقه و چندین موضوع ارزشمند مشترک دیگر تاکید و گفتگو کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست