اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: برای احداث تالار و مجتمع فرهنگی مرکزی ارومیه تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای تکمیل آن موردنیاز است.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالار مرکزی ارومیه به مساحت ۱۸ هزار مترمربع از ۱۲ سال قبل در حال احداث است و ۲۵ درصد کل فضاهای فرهنگی آذربایجان‌غربی را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه حجم فعلی فضاهای فرهنگی و هنری در آذربایجان‌غربی ۵۶ هزار متر مربع است، اظهار داشت: با بهره‌برداری از تالار بزرگ ارومیه ۱۸ هزار متر مربع به مساحت فضاهای فرهنگی و هنری این استان اضافه خواهدشد و به ۷۴ هزار متر مربع خواهد رسید.

او بیان کرد: تلاش می‌کنیم بخشی از این تالار از جمله سالن بزرگ آن با ظرفیت یک‌هزار و ۱۴۰ نفر تا پایان امسال و سالن کوچک این تالار با ظرفیت ۴۰۰ نفر در سال آینده به‌ بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری آذربایجان‌غربی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک‌هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار در بهمن‌ سال گذشته برای توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی اختصاص یافته که تا پایان سال ۱۳۹۹ در این استان هزینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: همایش ملی «شهر امن » یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی آذربایجان‌غربی است که با همکاری دانشگاه ارومیه، جهاد دانشگاهی و دستگاه‌های فرهنگی تا پایان امسال برگزار خواهد شد.

تالار مرکزی ارومیه جزء هشت تالار بزرگ کشور محسوب می‌شود و ساختمان آن در زمین به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.

این تالار دارای ۲ سالن برای نمایش و موسیقی، بخش پلاتو و سالن بلک باکس، نگارخانه، پارکینگ و بخش‌های مختلف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست