اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرمانده مرزبانی کشور در پاسخ به این سوال که مرزبانی کشور چه دیدگاهی در موضوع کولبری دارد، گفت: مرزبانی استیفای حقوق مرزنشینان را عهده دار است و آنها را مرزبانان افتخاری می‌دانیم.

سردار احمد علی گودرزی در نشست خبری با خبرنگاران در ارومیه ادامه داد: ما نیز طرفدار کولبرها هستیم و تلاش می‌کنیم امنیت آنها را برقرار می‌کنیم ولی این حمایت شروطی داشته و ضرورت دارد این افراد تحت کنترل مرزبانی از معابر رسمی، با کنترل خاصی اقدام به کولبری کنند.

گودرزی ضمن اتمام حجت با افرادی که به صورت غیرمجاز در مرزها تردد می‌کنند، گفت: در وزارت کشور تصویب کرده‌ایم هر کس از منطقه قرمز در ساعات ممنوعه عبور کند مسئولیت جانی آن فرد با خودش است.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه عده‌ای سودجو با استفاده از پاکی مردم مرزنشین اقدام به قاچاق کرده و تحت عنوان کولبر مظلوم نمایی می‌کنند، خاطرنشان کرد: امسال کسانی که در مرزهای کشور در اثر تیراندازی نیروهای نظامی کشورهای همسایه کشته شده‌اند هیچکدام کولبر نبودند بلکه قاچاقچیان سودجو از استان‌های عمقی کشور بودند.

وی یادآور شد: حجت برای ما قانون است و همه باید تابع قوانین جاری کشورمان باشیم، ما اعتقاد داریم مرزنشینان در کنار مرز باید از این ظرفیت استفاده کنند اما متأسفانه در بررسی‌ها می‌بینیم درصد قابل توجهی از کولبران اصلاً جز مرزنشینان نیستند و آمارها این گونه نشان می‌دهد.

گودرزی افزود: آنچه که مسلم است کسانی که به قانون عمل کنند ما بستر لازم را برای فعالیت آنها فراهم می‌کنیم تا وضعیت اقتصادی و هم معیشتی مرزنشینان ثبات پیدا کند و تأمین امنیت و اقتصاد مرزنشینان را جز وظایف خودمان می‌دانیم.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه مرز حریم و حرمت دارد و ناموس کشور است و همه کشورهای دنیا برای مرزهایشان احترام قائل هستند گفت: ما باید به قانون عمل کنیم، مرزبان ما نمی‌تواند در ساعت ۲ و سه نصف شب که ۴۰۰ نفر حریم مرز را بشکنند، کنترل نداشته باشد، چون وظیفه ذاتی ما حفظ مرزها است.

وی با بیان اینکه علاوه بر رعایت حقوق مرزبانان، استیفای حقوق دولت نیز مد نظر قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا دیدارهای مرزی مختلفی داشتیم.

فرمانده مرزبانی ناجا از دیدار با ژاندارمی ترکیه به صورت ویدئو کنفرانس طی روزهای آینده خبر داد و افزود: خواسته‌هایمان را در زمینه مبارزه با قاچاق و گروه‌های معاند بحث و تبادل نظر می‌کنیم.

وی ارتقای سطح دیپلماسی در سطوح مختلف را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: به صورت لحظه‌های و برابر پروتکل‌های مرزی با مرزبانان کشورهای همسایه دیدار می‌کنیم.

سردار گودرزی با اشاره به مصوبه راه اندازی بازارچه‌های موقت مرزی در سال ۱۳۸۹ در کشور گفت: باید نمایندگان مجلس و مسوولان به سمت راه اندازی این بازارچه‌ها بروند تا مشکل مرزنشینان در این باره حل شود.

وی  گفت: طی سال جاری ۷۴ هزار راس دام قاچاق در مرزهای کشور کشف شده که ۱۰ برابر کشفیات سال گذشته است.

سردار گودرزی افزود: ۷۶ درصد از این میزان در مرزهای آذربایجان‌غربی و کردستان کشف شده که نشان دهنده اشرافیت نیروهای مرزبانی بر مرزهاست.

وی اضافه کرد: طبق برآوردها بیش از ۸۰ درصد احشامی‌که قاچاق می‌شود، توسط نیروهای مرزبانی در مرزها کشف شده و در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه ۱۰۰ میلیون راس دام در کشور وجود دارد اظهار کرد: قاچاق احشام که البته بخش زیادی از آن توسط هنگ‌های مرزی کشف می‌شود، عامل اصلی افزایش قیمت گوشت نیست و باید در این باره، تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

سردار گودرزی در خصوص دیگر کشفیات مرزبانی در کشور بیان کرد: امسال ۱۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق با رشد پنج درصدی نسبت به سال گذشته و بیش از ۱۰ میلیون قلم داروی قاچاق با افزایش ۸۳ درصدی در مرزهای کشور کشف شده است.

وی همچنین از کشف ۱۱۸ تُن مواد مخدر در مرزهای کشور خبر داد و گفت: ۵۸ درصد این میزان در نقطه صفر مرزی بوده و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نیز طی امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح “رعد” با هدف کشف اقلام قاچاق طی ۶ روز گذشته در مرزهای کشور ادامه داد: در قالب این طرح، ۱۴۸ دستگاه خودرو حامل بار قاچاق و ۹۵ شناور توقیف، ۶۰۷ قاچاقچی کالا دستگیر و ۵۲۲ پرونده در این باره تشکیل و به مقام قضایی ارجاع داده شده است.

فرمانده مرزبانی کشور در خصوص میزان کشفیات صورت گرفته در قالب این طرح ۶ روزه اظهار کرد: ۹۱ هزار و ۹۰۰ قلم لوازم خانگی و آشپزخانه، ۸۲۱ هزار لیتر سوخت، ۷۸۰ دستگاه لوازم صوتی تصویری، ۲۹۴ دستگاه گوشی همراه و تبلت، هزار و ۱۷۲ راس احشام، بیش از ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار قلم لوازم آرایشی بهداشتی، افزون بر یک میلیون نخ سیگار، پنج هزار و ۵۷۹ قطعه لوازم یدکی و ۱۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت در این مدت کشف شده است.

سردار گودرزی افزود: ارزش کل این کشفیات تاکنون بیش از چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال بوده و هنوز ۱۰ شناور دیگر شمارش و ارزش گذاری نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست