اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : امسال ٨٠٠ هزار تن سیب در آذربایجان غربی جهت صادرات به سردخانه های استان انتقال یافت و بر اساس اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی؛ «طی سال جاری تنها ٢٢۵ هزار تن سیب از استان به خارج کشور صادر شده و هم اکنون ٣٨٠ هزار تن هم در انتظار صادرات هستند».

 اکبر کرامتی ظهر دوشنبه در یک نشست خبری گفت: کل سیب تولیدی امسال در استان یک میلیون و ٢٧٠ هزار تن که ٣۵٠ هزار تن آن صنعتی بود و ۴٢ هزار تن از آن توسط تعاون روستایی خریداری و ١٠٠ هزار تن نیز مخصوص تازه خوری به مصرف رسید.

او ادامه داد: ٨٠٠ هزار تن سیب هم به سردخانه انتقال یافت و طی سالجاری ۲۲۵ هزار تن سیب از استان به خارج کشور صادر شده است.

کرامتی گفت: در حال حاضر ۳۸۰ هزار تن در سردخانه‌های استان منتظر رفع موانع صادراتی است و با توجه به کیفیت سیب‌های تولیدی استان از این میزان تنها ۲۵۰ هزار تن قابلیت صادرات دارند.

او با تاکید بر اینکه با توجه به فرصت اندک و فسادپذیری محصول سیب باید زمینه صادرات آن تسهیل شود، ادامه داد: امسال با توجه به رشد میزان صادرات سیب استان در مقایسه با سال گذشته، تحولات اخیر صورت گرفته در کشورهای منطقه و همسایه باعث بروز مشکلاتی در روند صادرات سیب درختی استان شده است که لازم است در فرصت باقیمانده از سال و با توجه به فساد پذیری محصول ذخیره سازی شده در سردخانه‌های استان، صادرات تسریع و تسهیل شود.

کشت ۳۴ هزار هکتار چغندر قند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت نهایی چغندر قند در استان ۳۴ هزار هکتار بود، گفت: در مجموع یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۷۳۶ تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شد که توسط کارخانجات استان خریداری شده است.

کرامتی افزود: از مجموع بهای چغندر قند خریداری شده از کشاورزان استان که ۲ هزار و ۶۷ میلیارد تومان بوده است، یکهزار و ۹۲۵ میلیارد تومان آن معادل ۹۵ درصد به حساب چغندرکاران استان واریزشده است و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: سطح زیر کشت چغندر قندر در داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۱۴ هزار و ۴۲۲ هکتار به صورت قرارداد بوده است.

کرامتی با اشاره به عملکرد سازمان‌های تابعه گفت: ٣٨ اکیپ بازرسی برای کنترل بازار در حال فعالیت هستند، عنوان کرد: قرارگاه تأمین امنیت غذایی هم بصورت مستمر در حال رصد و کنترل تولیدات محصولات کشاورزی است.

افتتاح ۱۰۰طرح کشاورزی همزمان با دهه فجر در آذربایجان غربی

وی با اشاره به طرح‌های افتتاحی دهه فجر گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و جشن بزرگ چهل و سه سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۰۰ پروژه بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۲۴۵ میلیارد ریال در سراسر استان به بهره برداری می‌رسد.

کرامتی افزود: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۰۰ طرح عمرانی، اقتصادی، تولیدی در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر یکهزار و ۲۴۵ میلیارد ریال با ایجاد و تثبیت اشتغال برای ۶۰۱ نفر به صورت مستقیم، در سراسر استان افتتاح می‌شود.

وی افزود: این پروژه‌ها، تعداد ۹۲ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر ۱۰۹ میلیارد ریال و اشتغال ۵۴۵ نفر به صورت مستقیم و ۸ طرح در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار بالغ بر یکهزار و ۱۳۶ میلیارد ریال و اشتغال ۵۶ نفر به صورت مستقیم را شامل می‌شود.

کرامتی با اشاره به جزئیات طرح‌های افتتاحی اظهار کرد: ۹۲ طرح سیستم‌های نوین آبیاری به منظور مدیریت بهینه در مصرف آب کشاورزی در سطح ۵۸۸ هکتار در این ایام آماده بهره برداری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست