اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری استان آذربایجانغربی در جلسه هماهنگی ایجاد اشتغال برای زندانیان شهرستانهای شمال استان که در محل سازمان منطقه آزاد ماکو ترتیب یافت با اعلام این مطلب گفت : در حال حاضر در سه واحد تولیدی شهرک صنعتی شهرستان ماکو زندانیان واجد شرایط با هماهنگی دادستانی و اداره زندان بکارگیری شده اند .

ناصر عتباتی با بیان اینکه اشتغال زندانیان با رویکرد رونق و توسعه منطقه و توسعه اشتغال زایی و کار آفرینی صورت می گیرد افزود : برای حمایت قضایی از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری این واحدها در منطقه شکل می گیرد .

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به آموزش برای جلوگیری از برگشت زندانیان به زندان ، چرخه اشتغال برای زندانیان را بسیار با اهمیت دانست و گفت : در حال حاضر در استان آذربایجانغربی ۱۸۵۰ زندانی واجد شرایط در کارگاههای تولیدی و صنعتی مشغول بکار هستند .

وی همکاری خیرین برای اجرای این طرح را بسیار کارساز اعلام کرد و گفت : برای ادامه اجرای طرحهای اشتغال زایی زندانیان به همکاری مسئولان و صاحبان سرمایه و واحدهای تولیدی نیاز است.

چشمه ثریا نیازمند صیانت و سازماندهی است

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: چشمه پرآب چشمه ثریا یکی از منابع غنی آبی استان در منطقه بورآلان ماکو است که در اوضاع کم آبی کشور نیازمند صیانت و سازماندهی است.

ناصر عتباتی  همچنین در بازدید از نقطه صفر مرزی کشور در منطقه بورالان ماکو در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف از این بازدید اطلاع از وضعیت زیست بوم و محیط زیست منطقه و نیز بررسی وضعیت روان آب‌های موجود و نیز دیوارکشی کشور ترکیه  است که در نوار مرزی کشیده شده است.

او افزود: در راستای صیانت از تمامیت ارضی کشور و نیز حفظ حقوق آب و خاک کشور این بازدید ضرورت داشت و خوشبختانه اقتدار نیروهای مرزی کشور در مرزها حاکم  وبرقرار است و دستگاه قضایی با تمام توان از این تمامیت و حاکمیت کشور اسلامی حمایت می کند و در کنار نیروهای مرزبانی زحمتکش هست.

رییس کل دادگستری بیان کرد: چشمه پرآب این منطقه به چشمه ثریا معروف هست و یکی از منابع غنی آبی استان در این منطقه هست اما نیازمند صیانت و سازماندهی هست تا در اوضاع کم آبی کشور این منبع غنی لایزال الهی تامین کننده آب اهالی منطقه باشد.

اختصاص یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون ریال

 مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از تخصیص یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون ریال جهت احیای تالاب های شهرستان ماکو خبرداد.

سعید شهند، طی بازدید از تالاب های شهرستان ماکو گفت: مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ در راستای احیای تالاب های این شهرستان در فاز اول اختصاص یافته است.

او ادامه داد: روند لایروبی، احیا و آبگیری تالاب های شهرستان ماکو در برنامه های اعتباری سال ۱۴۰۱ و تخصیص بودجه در فازهای بعدی به اتمام خواهد رسید.

شهند بیان کرد: این شهرستان بیش از ۱۲ تالاب دایمی و فصلی دارد و انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی با سرد شدن هوا از مناطق مختلف همچون روسیه و به ویژه منطقه سیبری برای زمستان گذرانی، مهمان تالاب های این شهرستان هستند.

پرندگان مهاجر به تالاب های ماکو شامل غاز خاکستری، غاز خاکستری پیشانی سفید بزرگ و کوچک، فلامیگو، پلیکان، آنقوت و گشیم ها است و تالاب های این شهرستان به داشتن غذای کافی و همچنین دیر یخ بستن آب آنها همه ساله در فصل های زمستان و بهار پذیرای هزاران قطعه از پرندگان مهاجر است.

گفتنی است؛ اینک چشمه ثریا یکی از بزرگترین منابع آب استان که چهار هزارهکتار از آب اراضی منطقه و همچنین آب تالاب بین المللی بورالان و آب شرب ۲۵ روستای منطقه ماکو را تامین می‌کند اما بر اثر احداث این دیوار با وجود تذکر و نکته نظرات کارشناسان ایرانی، مشکلاتی را به وجود آورده است.

اواخر سال گذشته طی نشستی مشترک بررسی تبعات آبی دیوار انسدادی مرزی ترکیه با حضور هیأت‌های فنی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در رابطه با ایجاد ساز وکارهای لازم‌ به‌ منظور کاهش‌ تبعات آبی دیوار انسدادی مرزی ترکیه در شهر ماکو انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست