اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی نسبت به کلاهبرداری از طریق فروش سئولات امتحانی در فضای مجازی هشدار داد.
سرهنگ کارآگاه اکبر نصرتی رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با شروع امتحانات خردادماه دانش‌آموزان، برخی از افراد فرصت‌‍ طلب در فضای‌مجازی مخصوصاً شبکه‌های اجتماعی با ترفند فروش سؤالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان اقدام به کلاهبرداری از دانش آموزان با هدایت آن‌ها به درگاه‌های جعلی بانکی و اخذ اطلاعات کارت بانکی خانواده‌ها و در نهایت خالی کردن این حساب‌ها می‌نمایند.
وی با بیان اینکه سیستم نظارت و ضریب امنیت امتحانات نهایی در آموزش‌وپرورش بسیار قوی بوده و امکان لو رفتن سؤالات نهایی قبل از شروع امتحانات وجود ندارد افزود: شایعات انتشار این سوالات، سال‌هاست که در فصل امتحانات مطرح می‌شود و اساساً آنچه با عنوان فروش سؤالات در فضای مجازی مطرح می‌شود با هدف کلاهبرداری از شهروندان می‌باشد.
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی ادامه دادد:  در چنین شرایطی یکی از شگردهای کلاهبرداران و افراد سود‌جو، طراحی صفحات و درگاه‌های بانکی جعلی به نام “فیشینگ” می‌باشد که با ترفند فروش سوالات امتحان نهایی و با در اختیار گرفتن اطلاعات بانکی دانش‌آموزان ، اقدام به برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی قربانیان می‌ کنند.
سرهنگ نصرتی به خانواده‌ها توصیه کردند : فرزندان را از دامی که سودجویان سایبری پهن نموده‌اند، آگاه کنند و کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز به شایعات منتشر شده در فضای مجازی اعتناء نکرده و فریب افراد سودجو را نخورند.
وی تاکید کرد: پلیس فتا با کسانی که با درج تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی سبب فریب افراد شوند و یا اقدام به کلاهبرداری از شهروندان نمایند ضمن شناسایی برابر قانون رفتار خواهد کرد.
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی در پایان از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست