اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: عده ایی از هموطنان شهرهای درگیر بیماری کرونا، در آذربایجان غربی اسکان یافته اند درخواست می شود به نزدیکترین مرکز ارائه خدمات بهداشتی این استان مراجعه نمایند تا برای آنها پرونده سلامت باز شود.

به نقل از وب دا، جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت کرونا گفت: تاکنون در استان  ۲۳۴ مورد بیمار مشکوک به کرونا بستری شده اند که از این تعداد ۲۰۰ مورد نمونه برداری انجام گرفته است.

او افزود: از این تعداد ۸۹ مورد جواب آزمایش را دریافت کرده ایم که ۷۷ تست منفی و ۱۲ مورد مثبت گزارش شده است .

آقازاده ادامه داد: از ۱۲ مورد مثبت نیز ۸ نفر با حال عمومی خوب مرخص شده اند و ۳ نفر در بیمارستان بستری هستند و متاسفانه یک نفر هم فوت شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با ابیان اینکه  از امروز آزمایشگاه تست کرونا استان راه اندازی خواهد شد گفت: تاکنون نمونه ها به تهران برای آزمایش ارسال می شدند اما از امروز در استان انجام می گیرد البته آزمایشی هم که در استان انجام می شود بدین نحو است که در وهله اول مثبت یا منفی بودن آن را نشان می دهد و در صورت مثبت بودن برای اینکه بدانیم نوع کوید ۱۹ هست، آزمایش به تهران ارسال می شود .

رئیس قرارگاه دانشگاهی کنترل کووید ۱۹ با اشاره به سفر عده ای از هموطنان از شهرهای درگیر بیماری کرونا به استان اظهار کرد: عده ایی از جمله از تهران ، اراک ، قم ، اصفهان ، شیراز ، رشت و ساری و … سایر مناطق درگیر با این بیماری به استان ما آمده اند و در نقاط مختلف استان اسکان یافته اند.

او تاکید کرد: از این عزیزان درخواست می شود که به نزدیکترین مرکز ارائه خدمات بهداشتی از جمله پایگاههای سلامت، مراکز جامع و خانه های بهداشت مراجعه نمایند تا برای آنها پرونده سلامت باز شود که این کار هم برای خود این افراد و خانواده هایشان و هم ساکنین منطقه بسیار خوب خواهد بود .

آقازاده توصیه کرد: رعایت بهداشت فردی ، اجتناب از ترددهای بین شهری و داخل شهری غیر ضرور و ماندن در خانه از مهمترین راههای پیشگیری از بین بردن چرخه انتقال این بیماری است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست