اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : پس از درخواست ها و اعتراضات مکرر مسافرین مسیر ارومیه- تبریز بابت پرداخت عوارض سنگین، وزیر راه و شهرسازی، از راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض طبق پیمایش در آزاد راه ارومیه- تبریز خبر داد.

دریافت عوارض برای آزاد راه ارومیه به تبریز که ۱۲ سال است همچنان در دست ساخت قرار دارد و تا کنون به صورت کامل به بهره برداری نرسیده است، بارها از سوی مردم مورد اعتراض قرار گرفته بود و در این سال ها نیز هر سال بر نرخ عوارض، افزوده می شد.

حتی  استاندار آدربایجان غربی نیز این گونه دریافت عوارض بابت مسیری دو ساعته نا تمام را غیر منطقی خوانده بود.

تا این که دیروز وزیر راه و شهرسازی، در پایان سفر دو روزه خود به استان آذربایجان غربی از راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض طبق پیمایش در آزاد راه ارومیه- تبریز خبر داد.

محمد اسلامی شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: بر اساس این سامانه هر کسی باید به اندازه مسیری که پیموده است پرداخت عوارض داشته باشد و پرداخت از یک مبدا به یک مقصد دیگر وجود نخواهد داشت.

او تصریح کرد: عوارض اتوبان ها طبق قانون تعیین می شود ولی برای اینکه عدالت در پرداخت، کاهش مصرف سوخت و تصادفات جاده ای محقق شود به زودی سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض طبق پیمایش در این مسیر راه اندازی می شود.

اسلامی افزود: بر اساس این سامانه افرادی که تردد بسیار دارند تا ۵۰ درصد تخفیف عوارضی خواهند داشت. سامانه می تواند رضایت مردمی را تامین کند.

وزیر راه، با اشاره به دستاوردهای سفر دو روزه به استان آذربایجان غربی نیز گفت: در این سفر علاوه بر افتتاح ۴۳۷ کیلومتر انواع راه، عملیات تعدادی از قطعات مهم توسعه جاده ای نیز آغاز شد همچنین متعهد شده ایم تا عقب ماندگی استان در بهره مندی از راه آسفالت روستایی را جبران کنی و امیدواریم تا پایان سال ۶۰۰ کیلومتر انواع راه در استان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

او در خصوص مشکلات تاریخی طیفی از مردم در شهرهای مختلف بخاطر اراضی نیز گفت: برای حل این مشکل نیز به جهت کوهستانی بودن برخی شهرها و نیز نداشتن زمین دولتی، بر اساس قانون و کسب رضایتمندی عمومی از طریق الحاق به محدوده درصدد حل این مسائل هستیم.

به گزارش کردپرس، وزیر راه و شهرسازی در سفر ٢ روزه خود به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد. او جمعه شب ارومیه را به مقصد تهران ترک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست