اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای اذربایجان غربی گفت : سال گذشته در این استان ۱۶۹ واحد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف راه‌اندازی و افتتاح شد.

محمد سلیم عباسی عصر شنبه در جریان افتتاح واحدهای اموزشگاهی در اشنویه اظهار کرد: دولت سیزدهم اهمیت ویژه‌ای به اشتغال و مهارت اموزی و توانمند سازی دارد.

به گفته وی، اکنون شاهد تحول و انقلاب در حوزه توانمند سازی جوانان و نوجوانان هستیم و با وجود تمام چالش‌ها و تعطیلی های بخش آموزش کشور متاثر از شیوع کرونا در سال گذشته، ۷۵ درصد تعهدات کشوری خود را انجام دادیم.

وی ادامه داد  در رتبه بندی اعمال شده کشوری، فنی و حرفه ای آذربایجان غربی جزو چهار استان برتر بود و در قسمت آموزش دولتی ۲۵ هزار نفر، در آموزشگاه‌های آزاد ۱۷ هزار نفر و در مجموع هفت میلیون نفر ساعت آموزش ارائه شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اذربایجان غربی اضافه کرد:توسعه مهارت آموزی در بخش خصوصی مورد تاکید قرار گرفته و صدور پروانه برای آموزشگاه‌های آزاد به سه روز تقلیل یافته که از سال گذشته تاکنون ۳۰۰ درصد افزایش نسبت به سال های قبل  در حوزه راه اندازی  آموزشگاه داشته‌ایم.

وی گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز مجوز ۶۵ آموزشگاه  صادر شده و با توجه به رشد بی سابقه در تاسیس آموزشگاه‌ها امیدواریم شاهد توسعه منابع انسانی ماهر در کشور باشیم.

عباسی یادآور شد: رشته‌های آموزشی در بخش صنعت و کشاوری در اولویت است و منابع دولتی به سمت اشتغال در رشته‌های کاربردی هدایت خواهد شد و در زمینه فراغت کمتر ورود خواهیم داشت.

وی افزود: ثبت‌نام در المپیاد ملی مهارت از ۲۷ اردیبهشت لغایت ۲۷ تیر ماه در جریان است و برای فرهنگ سازی مهارت و شناسایی نخبگان اثر گذار خواهد بود.

۹ واحد آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در این شهرستان با حضور فرماندار، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان غربی و جمعی از مسوولان محلی در آیینی افتتاح شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست