اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه جمع بندی مباحث و عملیاتی نمودن مزیت های داوری و میانجیگری در دعاوی و اختلافات گفت : ساماندهی امر داوری در برهه زمانی فعلی امری بسیار مهم و ضروری است و تاثیر مستقیم در حل و فصل اختلافات و منازعات ملکی و خودرویی دارد و رجوع به داوری در اختلافات و منازعات مردم باید نهادینه شود.

ناصر عتباتی به استفاده حداکثری از ظرفیت داوران و موسسات داوری شناسنامه دار و مورد تائید دستگاه قضایی اشاره و تاکید کرد : باید موسسات موجود تائید دستگاه قضایی را برای ادامه فعالیت خود اخذ کنند و موسساتی که جدیداً می خواهند وارد عرصه داوری شوند نیز صلاحیت لازم از دستگاه قضایی را احراز نمایند.

رئیس شورای قضایی استان از روسای کانون و مرکز وکلا خواست طرح وکلای مصلح را پیاده سازی نمایند و وکلایی را که روحیه خیرخواهی و نوعدوستی دارند را در امر سازش وارد کنند و پرونده های مردم را به سمت و سوی صلح و سازش سوق دهند.

وی افزود : قدمهایی که در جهت حل و فصل دعاوی و اختلافات مردم برای سازش برداشته می شود باقیات و صالحات هست که ماجور درگاه الهی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان از مجموعه اتاق بازرگانی و اصناف خواست مزیت های داوری را به نحو شایسته برای قشر اصناف و بازرگانان تبیین نمایند تا مردم بتوانند از امتیازات قانونی داوری در منازعات و اختلافات خود بهره بگیرند و متضرر نشوند.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه کاسب حبیب خداست گفت : اصنافی که مایحتاج مردم را تامین می کنند و در جهت آسایش و راحتی مردم تلاش می کنند باید از مزیتهای قانونی برخوردار گردند و در کمترین زمان ممکن اختلافات مالی آنها با داوری و میانجیگری و صلح و سازش خاتمه یابند.

عتباتی در پایان اذعان کرد : ماحصل این جلسات متعدد مصوباتی هست که مرتبطین مکلف به انجام آن در مدت یکماه و عملیاتی کردن مصوبات می باشند.

مجیدی دادستان مرکز استان نیز در این جلسه رعایت قوانین و مقررات در رسیدگی های داوری را الزامی دانست و گف : برای شفاف سازی رسیدگیها، رعایت قوانین و مقررات لازم است و داور باید ترتیبات ضروری لازم برای رسیدگی را رعایت نماید.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه صمدی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان گزارشی از روند جلسات برگزار شده در خصوص مزیتهای داوری در دعاوی و اختلافات مردم را ارائه و پیرامون امر داوری مباحثی را بیان و در پایان پس از ارائه نکته نظرات اعضاء، جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست