اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : جلسه رسیدگی به پرونده  قضایی دو نفر از مددجویان زندانی ارومیه از طریق ویدئو کنفرانس در مجتمع شورای حل اختلاف ارومیه برگزار گردید.

هادی صمدی معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت : در راستای توسعه خدمات الکترونیک قضایی در شوراهای حل اختلاف و در جهت تسهیل فرایند رسیدگی به پرونده های قضایی مددجویان، امکان رسیدگی به پرونده های ایشان بدون نیاز به اعزام زندانی در سطح استان از طریق ویدئو کنفرانس فراهم شده است.

هادی صمدی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در جهت قطع زنجیره انتقال این بیماری گفت: روند برگزاری غیر حضوری و آنلاین رسیدگی صلحی به پرونده های قضایی مددجویان اقدام موثری در پیشگیری از شیوع این بیماری در مجتمع های شوراهای حل اختلاف و زندانهای استان خواهد بود.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان با تاکید بر لزوم استمرار برگزاری جلسات رسیدگی صلحی به صورت آنلاین و از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت : شوراهای حل اختلاف در تلاش هستند تا با تمهیدات روسای حوزه های قضایی و کارشناسان انفورماتیک دادگستری استان حدالامکان تعداد این گونه رسیدگی ها در شوراهای حل اختلاف و اجرای احکام مدنی شورا را افزایش داده و از اعزام زندانیان در سطح استان و حضور فیزیکی ایشان در جلسات رسیدگی شوراهای حل اختلاف کاسته شود.

وی یاد آور شد : از ابتدای مهر ماه سال جاری تعیین وقت رسیدگی در شعب اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه به صورت اینترنتی بوده که موجب کاهش چشمگیر تجمعات مراجعین و تسریع در روند رسیدگی به پروندهای اجرای احکام در این شعب شده است.

به نقل از روابط عمومی شوراهای حل اختلاف آذربایجان غربی ؛ گفتنی است نخستین جلسه رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان از طریق ویدئو کنفرانس ظهر دیروز در شعبه ۱۳ و شعبه دوم اجرای احکام مدنی شورای حل اختلاف شهرستان ارومیه برگزار و مددجویان به صورت آنلاین اظهارات خود را در خصوص موضوع پرونده به قضات رسیدگی کننده شورای حل اختلاف بیان نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست