اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : اجرای پرفورمنس نقاشی، موسیقی نقاش بزرگ اروموی در مرز ایران و عراق و محل عملیات والفجر دو عصر روز چهارشنبه اجرا شد.

🌁علیرضا قوجاری صاحب سبک فرکتال در نقاشی معاصر که آثار خود را در دانشگاهها و مجامع هنری بین اللملی و ایران عرضه و اجرا نموده است با همراهی جمعی از رزمندگان عملیات های منطقه حاج عمران پیرانشهر با حضور در منطقه جنگی و کنار خاکریزهای باقی مانده از تاریخ هشت سال دفاع مقدس تابلوی نقاشی خود را به سبک معروف معاصر نقاشی نمود.

🌁اجرای این برنامه هنری با حضور در محل عملیات و کنار ارتفاعات ۲۵/۱۱ منطقه جنگی حاج عمران پیرانشهر در منطقه صفر مرزی اجرا گردید.

🌁برنامه هنری با هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و تیپ ۱۶۴ ارتش مستقر در پیرانشهر و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید؛ نقاش ارومیه ای با پخش سمفونی حماسی خرمشهر ساخته استاد مجید انتظامی اثر خود را در ۳۰ دقیقه احساسی زیبا و در جمع علاقه مندان خلق نمود.

🌁در ابتدای برنامه احمدزاده مدیر هماهنگی برنامه اجرایی به معرفی راویان خاطرات دفاع مقدس حاضر در جمع پرداخت و با تشریح موقعیت محل و چگونگی و هدف اجرای این اثر هنری در محل اتفاقات بزرگ تاریخ دفاع مقدس اشاره کرد.

🌁حاج موسی مرامی رزمنده جبهه های دفاع مقدس در غرب کشور که کتاب فرجام شکیبایی از مجموعه مصاحبه های با این رزمنده در سال ۹۷ اثر برگزیده همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس می باشد؛ به روایت دلاورمردی های در این منطقه پرداخت و با تشریح انجام عملیات های مختلف به ذکر چند خاطره اثرگذار در ارتفاعات حاج عمران از شهدای بزرگ سردار محمود کاوه، سردار مرتصی جاویدی و دیگر دلاورمردان پرداخت.

🌁سپس مهندس علیرضا قوجاری نقاش اثر با اشاره به عوامل و عناصر سبک نقاشی خود گفت: ضرورت ثبت این اثر حضور در محل شجاعت ها و شهادت ها بود که با دلگرمی بسیجیان بی ادعا این امر مهم و ماندگار مهیا شد.

🌁در ادامه با پخش سمفونی حماسی خرمشهر نقاش اثر خود را به مدت سی دقیقه با ترکیب رنگ ها در روی بوم نقاشی کشید و تابلوی که در آن داستان بلند دلاوری ها و شهادت های مردان ایران اسلامی بود با حضور و دلگرمی علاقه مندان نقش بسته شد.

🌁در پایان نقاشی این اثر به سبک معاصر فرکتال بخاطر حضور در بالای خاکریزهای ارتفاع معروف بیست/ نوزده که شهدای زیادی را برای حفظ خاک پاک وطن، تقدیم ایران اسلامی شده است به نام این ارتفاعات نامگذاری شد.

🌁در پایان از مساعدت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فرماندهی تیپ ۱۶۴ ارتش و همراهی رئیس بنیاد شهید، دانشگاه پیام نور و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر تقدیر به عمل آمد و خرم، رئیس فرهنگ وارشاد اسلامی تقدیر نامه به امضا امام جمعه، فرمانده سپاه شهدا و فرماندار پیرانشهر را به هنرمند این اثر تقدیم کرد.

🌁در این مراسم آقایان حاج موسی مرامی، حاج علی حسین فتحی پور، حاج محمدرضا رضایار و دکتر بهرام افضلی به عنوان راویان خاطرات بزرگمردی های این منطقه حاضرین و نقاش اثر را همراهی نمودند.

🌁اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ضمن تقدیر از این هنرمند متعهد به خاطر ثبت اثر هنری ارزشی در خصوص دفاع مقدس ضمن تقدیر مقرر گردید این اثر را در موزه جنگ حفظ نماید.

🌁حضور یکروزه رزمندگان، علاقه مندان و مسئولین در ارتفاعات جنگی حاج عمران در سالهای تاریخی هشت سال دفاع مقدس از صبح ساعت ده روز چهارشنبه نهم مهرماه شروع و تا ۱۸ عصر با بازدید از منطقه پایان یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست