اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری آذربایجان غربی گفت: طرح انتقال آب از چشمه ثریا به منطقه بورالان ماکو سال٩٨ اجرا می شود.

قائمی در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی که در سالن جلسات این اداره برگزار شد ، افزود: طرح انتقال آب و خرید پمپاژ درسال جاری نهایی شده و سال آینده انتقال آب از چشمه ثریا به منطقه بورالان ماکو که ۴٢ روستارا شامل می شود اجرایی خواهد شد.

قائمی بااشاره به اینکه ۶ دستگاه پمپاژ  بااعتبار ٣٢٠ میلیون تومان برای انتقال اب به بورالان ماکو خریداری شده است تصریح کرد: درسال جاری یک میلیارد تومان اعتبار برای تثبیت وحفظ پوشش گیاهی درمنطقه بورالان ماکو اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: درسال جاری ٢٢میلیارد تومان اعتبار برای بذرپاشی ٣هزار هکتار از مراتع استان،‌ ٣۶ هکتارجنگل کاری، و دیگر طرح های استان به بخش فنی سازمان اختصاص یافته است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیز داری آدربایجان غربی بااشاره به اینکه در سال جاری ۴٣۶هکتار  جنگل کاری در استان انجام شده است اظهار کرد: مساحت کلی جنگل های استان تا قبل از سال جاری ٧٣١هکتار بود که با اقدامات موثر در سال جاری ۴٣۶ هکتار به این جنگل ها اضافه شد که رشد ۴٠درصدی جنگل کاری را دراستان نشان می دهد.

قائمی گفت: ‌در یک میلیون هکتار از مراتع استان با اعتبار ۶.۵ میلیارد تومان طرح مدیریت وساماندهی  چراء اجرایی شده است.

وی باتاکید بر اینکه امسال در٣٣هکتار از مزارع استان زراعت چوب انجام  شده است یاد آور شد: ‌باتوجه به کم آبی و شرایط موجود روستاییان رغبت کمتری به زراعت چوب داشتند ولی باتوجه به افزایش قیمت چوب،‌ بالارفتن ارزش چوب استان ومصرف بالای ان در صنایع چوبی سال آینده نسبت به گذشته  شاهد افزایش زراعت چوب خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست