اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی  گفت: در حال حاضر اغلب جاده های جنوب استان برفی است و تردد  در این جاده ها با زنجیرچرخ برقرار است

 ارسلان شکری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر اغلب جاده‌های جنوب استان شامل جاده‌های مهاباد، پیرانشهر، سردشت، اشنویه، بوکان، میاندوآب، شاهین دژ و نقده برفی است و مردم عزیز از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

او افزود: در برخی محورهای مرکز استان شامل ارومیه، قوشچی، راژان و سرو نیز بارش برف گزارش شده است که مترددین جاده‌ای باید تجهیزات زنجیرچرخ و ایمنی را به همراه داشته و از نظر فنی و سیستم گرمایشی از وسایل نقلیه خود اطمینان کافی داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی تاکید کرد: شماره تلفن ۱۴۱ با ۳۰ خط آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص وضعیت ترافیکی و جوی است.

شکری در پایان گفت: این اداره کل با استقرار و آماده باش ۶۸ باب راهدارخانه و ۹۰۰ نفر پرسنل راهدار و ۴۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات و ۲۰ دستگاه برف‌روب مکانیزه با ۶۸ اکیپ راهداری عملیاتی و ۲۰ اکیپ گشت راهداری و امداد آمادگی لازم برای خدمات‌رسانی در این ایام را دارد.

بارش برف و باران در آذربایجان غربی

رییس هواشناسی آذربایجان غربی از بارش برف و باران تا اواخر وقت امروز به ویژه در جنوب و مرکز استان خبر داد.

مهدی صابری با اشاره به بررسی آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی گفت: فعالیت سامانه بارشی در سطح استان آغاز شده که تا اواخر وقت امروز سبب بارش برف و باران به ویژه در جنوب و مرکز استان خواهد شد.

او افزود: از فردا این سامانه تضعیف و به تدریج از استان خارج می شود ولی پیش بینی بارش های پراکنده در برخی از نقاط جنوب استان وجود دارد.

 صابری ادامه داد: بر همین اساس بارش های پراکنده در مناطق جنوبی و مه صبحگاهی در اغلب نقاط استان طی فردا و پس فردا دور از انتظار نخواهد بود.

 رییس هواشناسی آذربایجان غربی گفت: فردا یکشنبه شاهد افت شدید دما و یخبندان شدید در اغلب مناطق استان خواهیم بود لذا لازم است رانندگان برای تردد در محورهای جنوبی استان به تجهیزات زمستانی مجهز شوند.

 صابری با اشاره به بارش برف در ارومیه گفت: حداقل دما در ارومیه منفی ۲ و حداکثر ۴ درجه سانتی گراد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست