اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همایش مشترک دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی خانوادگی روز جمعه با شعار «میاندوآب شهر دوچرخه ایران» و با حضور بیش ۱۵ هزار نفر از علاقه‌مندان و مردم ورزش‌دوست این شهرستان برگزار شد.

این همایش که به صورت زنده از برنامه صبح و نشاط شبکه سه سیما نیز پخش شد برای سومین سال پیاپی است که در این شهرستان با حضور پرشور و بی‌نظیر مردم برگزار می‌شود.
در این همایش رییس فدراسیون کاراته، نماینده فدراسیون ورزش‌های همگانی، مدیرکل ورزش و جوانان و رییس هیات ورزش‌های همگانی آذربایجان غربی، نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و شماری از مسوولان محلی و هزاران نفر از شهروندان این شهرستان حضور داشتند.
در این همایش جمع کثیری از خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم با هدف ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی و دوچرخه‌سواری و ایجاد شور و نشاط در جامعه مسیرهای از قبل تعیین شده را با دوچرخه و پای پیاده طی کردند.
همایش دوچرخه‌سواری از مدرسه شاهد امام حسین (ع) در کوی معلم آغاز و دوچرخه‌سواران پس از طی مسیرهای بلوار دانشگاه پیام‌نور، میدان خیرین، خیابان سرباز، میدان شهرداری، خیابان پاسداران، خیابان ساحلی و در جوار رودخانه زرینه‌رود در میدان امام علی(ع) به اتمام رسید.
همایش پیاده‌روی خانوادگی نیز از میدان امام خمینی (ره) آغاز و شرکت‌کنندگان پس از طی مسیر خیابان‌های ۱۷ شهریور، میدان فتح خرمشهر، بلوار ۳۶ متری فرهنگیان در میدان امام علی (ع) به خط پایان رسیدند.
در پایان این همایش به قید قرعه به چهار نفر از شرکت‌کنندگان چهار دستگاه خودرو پراید و به ۱۰۰ نفر نیز دوچرخه اهدا شد.
میاندوآب از گذشته‌های دور به علت استفاده بسیاری از مردم از دوچرخه به شهر دوچرخه ایران شهرت یافته و ثبت این شهر با همین عنوان از چند سال قبل در دستور کار مسوولان قرار گرفته است.
استفاده از دوچرخه در میاندوآب در میان تمام سنین مردم رواج داشته و هم‌اکنون نیز جزو اصلی‌ترین وسیله‌های تردد در این شهر به شمار می‌رود و به جرات می‌توان گفت دوچرخه‌سواری در زندگی و فرهنگ مردم میاندوآب نفوذ کرده است.
هر رهگذر و مسافری که از میاندوآب بگذرد بدون تردید دوچرخه‌سواران مسن و جوان و  ِالمان بزرگ دوچرخه‌های قدیمی را که در میادین اصلی این شهر نصب شده است را مشاهده خواهد کرد.
عشق و علاقه مردم میاندوآب از دیرباز به دوچرخه وجود داشته است و اگر در این شهر آماری از تعداد دوچرخه‌ها جمع‌آوری شود، در هر خانه‌ای حداقل یک تا ۲ دستگاه دوچرخه وجود دارد.
از طرفی اسناد صدور پروانه دوچرخه سواری قبل از سال ۱۳۳۸ هجری شمسی در این شهرستان به دست آمده است.
علاوه بر برگزاری همایش‌های مختلف دوچرخه‌سواری در مناسبت‌های مختلف در میاندوآب حتی در روستاهای بزرگ این شهرستان و راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار، در روزهای سه‌شنبه هر هفته نیز همایش دوچرخه‌سواری با عنوان سه‌شنبه‌های بدون خودرو در این شهر برگزار می‌شود که از استقبال بسیار خوب مردم برخوردار است.
بر اساس اسناد موجود بزرگترین کارخانه تولید دوچرخه در خاورمیانه نیز در میاندوآب بوده است که با تولید دوچرخه و سه چرخه کار و دوچرخه ویژه عروس و داماد راه‌اندازی شده بود و بعدها به علت آتش‌سوزی تعطیل شد.
شهرستان میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست