اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشا‌ورزی در استان تاکنون رفع تداخل شده و و شهرستان های میاندوآب، ارومیه و پیرانشهر به ترتیب بیشترین آمار بررسی از نظر تعداد پلاک مطروحه در کمیسیون رفع تداخلات را دارند .

مجتبی قلنجی در این باره اظهارکرد:  تاکنون تعداد ۷۴۶ پلاک به مساحت ۹۲۰ هزار و ۷۶۶ هکتار رفع تداخل و تثبیت مالکیت شده است که از نظر تعداد پلاک بررسی شده، استان رتبه اول کشوری را در این زمینه به خود اختصاص داده است. 

وی تصریح کرد: از نظر مساحت اراضی غیر ملی تثبیت شده در پلاک های دارای رای کمیسیون رفع تداخلات در سطح ۳۶۷ هزار و ۵۳۴ هکتار در ردیف استان چهارم کشور قرار داریم . 

او ادامه داد: تاکنون از مجموع یک میلیون و ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان ، در حدود ۳۵ درصد اراضی رفع تداخل شده است و شهرستان های میاندوآب، ارومیه و پیرانشهر به ترتیب بیشترین آمار بررسی از نظر تعداد پلاک مطروحه در کمیسیون رفع تداخلات را دارند . 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: شهرستانهای ماکو، شوط، چایپاره و نقده از نظر عملکرد رفع تداخلات سطح اراضی غیر ملی نسبت به اراضی کشاورزی به ترتیب جزو شهرستانهای پیشرو در استان هستند. 

او با بیان اینکه رفع تداخل اراضی در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید اجرا می‌شود، اضافه کرد: رفع تداخل اراضی کشاورزی زمینه صدور اسناد تک برگی را که از مطالبات کشاورزان از دولت است را فراهم می‌آورد. 

قلنجی ادامه داد: این موضوع به کمک تولید و رفع موانع در این حوزه آمده است و به کاهش دعاوی حقوقی بهره برداران منجر می‌شود. 

صدور ۳۴۴ فقره سند تک برگی اراضی کشاورزی در آذربایجان غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی همچنین گفت: بر اساس آخرین آمار ارسالی از مجموع یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی استان،  در سطح ۳۵۶ هکتار از  اراضی کشاورزی به تعداد ۳۴۴ فقره سند تک برگی صادر شده است.

او ادامه داد: صدور این اسناد در سطح شش شهرستان استان شامل پلدشت، شوط، نقده، بوکان، چالدران و خوی انجام گرفته است که بیشترین آمار مربوط به شهرستان چالدران با ارسال ۱۴۵ فقره پرونده در سطح ۱۰۲ هکتار به ادارات ثبت و اسناد برای صدور سند بوده است.

قلنجی تصریح کرد: صدور سند برای اراضی کشاورزی از جمله مهمترین پیش‌نیازهای اقتصادی شدن کشاورزی محسوب می‌شود و بخش عمده‌ای از مشکلات مالی کشاورزان با صدور سند تک برگ کشاورزی قابل حل است.

او با اشاره به ضرورت افزایش تعامل  و هماهنگی بین دستگاه اجرایی ذیربط در این زمینه، تاکید کرد: مشکلات و چالش های موجود به منظور تسریع در صدور اسناد اراضی کشاورزی استان باید  شناسایی و برنامه ریزی دقیق تری برای تسریع در عملیات اجرایی کار تا پایان سال جاری انجام‌ گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست