اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از آغاز مرحله نخست رهاسازی آب از سد مخزنی دریک سلماس و استمرار رهاسازی از سد شهرچای به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۹۹-۱۳۹۸ خبر داد.

اتابک جعفری گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه و پیرو ابلاغیه اخیر شرکت مدیریت منابع آب ایران، مرحله نخست عملیات رهاسازی آب از سد دریک با حداکثر دبی مطمئن از ۱۵بهمن ماه سال جاری به میزان ۳ میلیون متر مکعب آغاز می شود.

او در خصوص عملیات رهاسازی حق آبه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد شهرچای نیز افزود: در حال حاضر عملیات فوق با دبی ۱۲ متر مکعب بر ثانیه و به میزان ۴۵ میلیون متر  مکعب در حال اجرا بوده و مقرر گردیده است از مورخه ۱۵ بهمن ماه این عملیات به میزان ۱۵ میلیون متر مکعب و با حداکثر دبی مطمئن استمرار یابد.

جعفری تصریح کرد: با رهاسازی آب از این سدها، مناطق پایین دست و رودخانه های دریک و شهرچای تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و از عموم مردم و ساکنان محلی خواست ضمن رعایت نکات ایمنی در زمان رهاسازی و پس از آن از نزدیک شدن به حریم و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: همچنین کشاورزان منطقه در راستای حمایت از برنامه های احیای دریاچه  ارومیه از برداشت های غیر مجاز آب در طول مسیرها برای اهداف زراعی خودداری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست