اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از سازش در یک پرونده ٢٢ ساله قصاص نفس در ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی گفت: ظهر شنبه ۱۹ شهریور جلسه اخذ رضایت از اولیاء دم مرحوم ر– ن که ۲۲ سال پیش توسط فردی به نام ر- ش به قتل رسیده بود و حکم قصاص نفس محکوم صادر و وی در این مدت در انتظار اجرای حکم بود انجام گرفت.

او ادامه داد: این جلسه با حضور مجیدی دادستان مرکز استان، ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه، محمدی مدیر کل اداره زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، حجت الاسلام محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان و جمعی از روحانیون، ریش سفیدان و بزرگان طوایف اهل سنت در دادگستری استان برگزار شد.

عتباتی با اشاره به جایگاه رفیع عفو و بخشش گفت: حسب کلام حق تعالی در قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام عفو و بخشش دارای جایگاه رفیعی است و در این فقره پرونده اولیاء دم با یک درک درست علی رغم اینکه می توانستند محکوم را قصاص کنند ولی از حق خود گذشتند و وی را بخشیده و فرصت دوباره زندگی به او دادند و این نشان از دل بزرگ و بزرگ منشی آنهاست.

او ادامه داد: این حضور برادران شیعه و سنی در کنار هم برای امری خداپسندانه خصوصاً در آستانه اربعین حسینی است بسیار ارزشمند است و نشان از تلاش و برادری برای قلع ماده نزاع و خشکاندن ریشه اختلاف است و این هشتمین پرونده قصاص نفس است که در این ایام و در راستای پویش  “به عشق حسین (ع) می بخشم” به سازش ختم می گردد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان تاکید کرد: این جلسات سازش برای آن دسته از قتل هایی است که به صورت اتفاقی، هیجانی و بدون سبق تصمیم مجرمانه اتفاق افتاده است و شامل قتل هایی که با سبق تصمیم و نقشه قبلی و همراه با جرایم دیگر اتفاق می افتد و احساسات و عواطف جامعه را جریحه دار می کنند نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست