اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: مشکلی در تامین کالاهای اساسی به ویژه چهار قلم کالای اساسی در استان وجود ندارد.

نادر صادقی در گفتگوی ویژه خبری با موضوع توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار کرد: در راستای اجرای طرح هدفمندی سازی یارانه‌ها، یارانه‌ی کالاهای اساسی مستقیم به حساب مصرف کنندگان واریز می‌شود.

وی گفت: دولت سیزدهم در اجرای این طرح، گام بسیار بزرگی در راستای هدایت یارانه‌ها برداشته و از روز پنج شنبه و یارانه چهار قلم کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات را به حساب ۹ دهک مختلف واریز کرده است.

صادقی با اشاره با اینکه استان قطب تولید مرغ در کشور است، گفت: تولید استان روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تن گوشت مرغ گرم بوده در حالی که مصرف روزانه گوشت مرغ در استان ۲۴۰ تن است.

معاون استاندار آذربایجان غربی همچنین ادامه داد: در این استان روزانه ۱۸ تن تخم مرغ تولید و روانه بازار می‌شود و در بخش لبنیات و روغن خوراکی هم مشکلی وجود ندارد و این اقلام به وفور در خرده فروشی‌ها و فروشگاه زنجیره‌ای وجود دارد و مردم نگران تهیه کالاهای اساسی مورد نیازشان نباشند.

صادقی با بیان اینکه با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها قاچاق کالا درش آن سوی مرزها برچیده می‌شود گفت: در این راستا از قشر ضعیف جامعه نیز حمایت خواهد شد و تغییری در قدرت خرید مردم اتفاق نخواهد افتاد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با اشاره به تشدید کنترل‌های نظارتی در بازار افزود: همزمان با توزیع عادلانه یارانه‌ها، ۱۰۱ گروه بازرسی با ۲۰۲ بازرس، ۱۸۰۰ مورد بازرسی انجام داده‌اند که منجر به تشکیل ۸۵۰ پرونده تخلفاتی شده است.

صادقی با اشاره به یارانه آرد صنف و صنعت گفت: این یارانه ویژه نان‌های فانتزی، نان تست، ساندویچی و… است و شامل آرد نان سنتی، سنگک، نان روغنی نمی‌شود.

وی افزود: قیمت نان سنتی نیز تغییر پیدا نکرده و در این چند روز اخیر به جهت آرامش در بازار سهمیه نانوایی‌ها افزایش پیدا کرده و برخی از خبازی‌ها هم به صورت دو شیفته و سه شیفته فعالیت می‌کنند و هیچ گونه مشکلی در تأمین آرد نانوایی‌ها وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست