اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  ازدواج یکی از ضرورت‌های اساسی در زندگی هر فردی است، ولی امروزه به واسطه شرایط اقتصادی، به یک رویای شیرین و مسیر پر از سنگلاخ برای جوانان بی‌بضاعت تبدیل شده است و با وجود تورم عمیقی که در جامعه وجود دارد، متاسفانه امکان ازدواج را از اقشار محروم و کم برخوردار سلب کرده است، بنابراین می طلبد فرهنگ کمک به جوانان بی‌بضاعتی که در آستانه ازدواج هستند، بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

تسهیل ازدواج جوانان بی‌بضاعت، راهی برای رشد معنوی است

فهیمه زادعلی یک فعال اجتماعی در گفت و گو با ایسنا، بر لزوم بسترسازی برای ازدواج جوانان بی‌بضاعت تاکید کرد وگفت: تسهیل ازدواج جوانان بی‌بضاعت، جامعه را مقابل آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر عاقلانه، آگاهانه و هدفمند زندگی کنیم، رضایت الهی را نیز کسب خواهیم کرد، گفت: یکی از راه‌های کسب خشنودی خداوند متعال، تلاش برای تسهیل ازدواج جوانان بی بضاعت و کم‌درآمد است.

این فعال اجتماعی همدلی با مردم و همراهی با آحاد جامعه برای رفع مشکلات مادی را شکلی از  سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: اگر زندگی مان را با دستگیری از جوانان دم بخت گره بزنیم، به طور قطع زندگی شادتری خواهیم داشت.

زادعلی با بیان اینکه، هنر خوب زندگی کردن را باید همه ما فرا بگیریم، اضافه کرد: ازدواج و فرزندآوری یکی از موضوع‌های اساسی و روز کشور است، همه باید سهم خود را در این زمینه ایفا کنیم، که خیران نیک اندیش در این زمینه سهم بسیار زیادی دارند.

کمک به تشکیل خانواده جوانان باقیات صالحات است

ح- خیری مدیر یک گروه جهادی با بیان اینکه با همراهی جمعی از ریش‌سفیدان و معتمدین منطقه برای رفع مشکل ازدواج جوانان تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: کمک به تشکیل خانواده جوانان باقیات صالحات و صدقه جاری است، به ویژه اینکه این فرد از نظر مالی نیز در فشار باشد.

وی با بیان اینکه چهار سال است با محوریت ازدواج و جهیزیه فعالیت‌مان را آغاز کرده‌ایم، گفت: سعی می‌کنیم کسی را که به امیدی سراغ ما می‌آید ناامید نکنیم، اعم از اینکه دنبال کار بگردد، مریض صعب العلاج داشته و در هزینه‌های آن وامانده باشد، ولی به صورت تخصصی روی ازدواج کار می‌کنیم.

این خیر اظهار کرد: جرقه فعالیت در این زمینه در خرید جهیزیه دختر برادرم در ذهنم زده شد، چون می‌دیدم که هر وسیله‌ای می‌خواهیم بخریم، بدون استثنا باید حداقل دو میلیون خرج کنیم، گرچه او را در مجلس گرم و سور و ساط شادی راهی خانه بخت کردیم، ولی این غم در دل من لانه کرد، که بقیه جوانان با این میزان از تورم چه کار باید بکنند، پس موضوع را با روحانی و هیئت امنای مسجد مطرح کردم، که خوشبختانه از آن استقبال کردند.

مشکلات مالی مانع برگزاری مراسم عروسی‌ام بود

ل- رحمتی دختر جوانی که در راهروی کمیته امداد ارومیه در حال انجام امور اداری بود، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من و نامزدم دو سال است، که عقد کرده‌ایم، ولی به‌دلیل مشکلات مالی نتوانسته‌ایم، زیر یک سقف برویم.

وی با بیان اینکه، خوشبختانه انتظارم برای دریافت جهیزیه به پایان می‌رسد، ادامه داد: پدرم بیمار سرطانی بوده و ازکارافتاده است، به همین دلیل زیرپوشش کمیته امداد قرار گرفته‌ایم و بزرگترین آرزویش این است که من خانه بخت بروم.

این جوان که از خوشحالی سر از پا نمی‌شناخت، اظهار کرد: تنها مشکل من این است، که کسی از همسایه‌ها، فامیل حتی همسر برادرانم نفهمد از کجا و به چه‌شکلی جهیزیه تهیه کرده‌ام، البته کارمندان اینجا قول داده‌اند، وسایل‌ها را به شکلی بیاورند، که کسی مطلع نشود، امیدوار هستم این موضوع واقعیت پیدا کند.

۹۰۰ مددجو در آذربایجان غربی منتظر دریافت خدمات ازدواج هستند

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  تعداد افراد در انتظار دریافت خدمت در سرفصل کمک به امر ازدواج نیازمندان با احتساب نوعروسان، ازدواج مجدد و هدیه ازدواج پسران، ۹۰۰نفر است.

وی ادامه داد: در طول سال گذشته با احتساب منابع دولتی، هم‌افزایی خیرین و سایر کمک های مردمی و … ۴۷۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به ۱۸۵۴ نفر مساعدت انجام شد و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی، اضافه کرد: رقم مندرج براساس قیمت اقلام و لوازم ضروری زندگی است، که در بازار برآورد می شود.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۸۵۴ مورد مساعدت انجام شده، تعداد ۱۴۸۷ فقره جهیزیه کالایی است، که هر سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی زندگی است، که برای هریک از نوعروس‌ها اهدا شده است، این کالاها یخچال، اجاق‌گاز، جاروبرقی، تلویزیون و لباسشویی را شامل می‌شود.

سهندی مبلغ اختصاص‌یافته به جهیزیه‌ها را در مجموع ۱۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار براساس منابع هم‌افزایی خیرین تامین شده است، که به‌طور قطع این رقم افزایش چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم، به سهم خودمان برای رفع موانع ازدواج گام برداریم و با مشارکت خیرین و منابع دولتی بسترهای لازم را فراهم کنیم، تا مددجویان بتوانند نسبت به تشکیل خانواده گام بردارند.

وی حفظ کرامت انسانی خانواده‌ها را یک اصل اساسی در جامعه دانست و گفت: این اقلام، هدایای نقدی و غیرنقدی به شکلی اهدا می‌شود، که شان و منزلت خانواده‌ها حفظ شود و زوج‌های جوان به‌راحتی بدون هیچ گونه مشکلی وارد زیر زندگی مشترک شوند.

به گزارش ایسنا؛ اداره کل کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، موسسه‌های مردم‌نهاد، هیئت‌های مذهبی و خیرین هر کدام به سهم خود در راستای تسهیل امر ازدواج اقدامات لازم را انجام می‌دهند.ولی لازم است دولت در این ارتباط اقدام ریشه‌ای انجام دهد و برای  کنترل قیمت‌ها و رفع تورم حاکم بر بازار برنامه‌ریزی کند، تا این سری از مشکلات برای همیشه حل شود.

امید است که بسترهای لازم به گونه ای فراهم شود که جوانان بتوانند با تکیه بر توانمندی خود زندگی شیرینی را آغاز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست