اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :۴۸ طرح آموزشی و ورزشی با ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار در استان به بهره برداری رسید.

در مراسمی که با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و مسئولان استانی و شهرستانی در مدرسه استثنایی رحمت ارومیه برگزار شد، ۴۸ طرح آموزشی و ورزشی در قالب ۲۴۵ کلاس درس و ۲ باب سالن ورزشی در سطح استان به بهره برداری رسید.

شهریاری در این مراسم در ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران، دستور افتتاح طرح ها را صادر کرد. برای اجرای این طرح ها، ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره برداری از آن ها، ۳۱ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان افزوده شد.

استاندار آذربایجان غربی  در این مراسم گفت: توسعه زیرساخت های آموزش و پرورش، ارتقای سرانه آموزشی و ورزشی و همچنین توسعه فضاهای آموزشی مورد نیاز کودکان و دانش آموزان استثنایی از مهمترین اولویت های استان است و در این راستا امروز ۲۴۵ طرح آموزشی و ورزشی در قالب ۲۴۵ کلاس درس و ۲ باب سالن ورزشی در سطح استان به بهره برداری می رسد، ساخت ۷ مدرسه استثنایی نیز در استان جزو مصوبات سفر رئیس جمهور است که تا دو سال آینده به بهره برداری می رسند.

محمدمهدی شهریاری افزود : آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است و دولت بر اساس قانون اساسی، وظیفه دارد امکانات تحصیل و آموزش را در کشور فراهم کند.

وی افزود: امروز در بسیاری از زیرساخت ها از جمله زیرساخت های آموزشی در کشور مشکل داریم که دولت در تلاش است با برنامه ریزی های مدون و با تخصیص اعتبارات کافی، عقب ماندگی های کشور بویژه در بخش آموزش و پرورش را جبران کند.

استاندار آذربایجان غربی در رابطه با کمبود کلاس های درس در استان نیز گفت: در حال حاضر ۶ هزار کلاس درس در استان مورد نیاز است و حدود ۶ الی ۷ هزار کلاس هم نیاز به نوسازی دارند که در تلاش هستیم با جذب به موقع اعتبارات، عملیات ساخت و بازسازی این کلاس ها در کمترین زمان ممکن در سطح استان اجرایی شود.

شهریاری اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته تا مهر ماه سال آینده (۱۳۹۸) نیز ۷۰۰ کلاس درس در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: وظیفه ماست که فضایی استاندارد و توام با آرامش را برای تحصیل فرزندان و دانش آموزان این استان فراهم کنیم تا کشور نیز در آینده از خدمات و توانمندی های این دانش آموزان بهره مند شود.

گفتنی است در این مراسم، استاندار آذربایجان غربی در ارتباط ویدئو کنفرانس با فرمانداران، دستور افتتاح ۴۸ طرح آموزشی و ورزشی در قالب ۲۴۵ کلاس درس و ۲ باب سالن ورزشی در استان را صادر نمود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست