اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: فرسودگی ماشین آلات، پایین بودن تکنولوژی و کمبود نقدینگی فعالیت صنایع تبدیلی در استان را دچار رکود کرده است.

غلامرضا بابایی در گفتگو با مهر نبود سرمایه در گردش، داشتن بدهی معوق به سیستم‌های بانکی، بیمه‌ای و دارایی، بالا بودن هزینه‌های تولید، سو مدیریت و رکود صنعت را از دیگر موانع پیش روی صنایع تبدیلی استان عنوان کرد و افزود: این در حالی است که آذربایجان غربی به دلیل قطب کشاورزی یکی از استان‌های دارای ظرفیت بالا در زمینه صنایع تبدیلی است.

وی ادامه داد: به دلیل ظرفیت بالای استان در این بخش از فعالیت صنعتی میزان تولید و صادرات آن به سایر استان‌ها و خارج از کشور چه به صورت محصول نهایی و چه به صورت مواد اولیه و محصول نیمه نهایی قابل توجه است اما برای فعال سازی این صنعت نیازمند تعریف واحد و معیار سنجش در ابعاد زمانی و با در نظر گرفتن موانع و مشکلات اساسی گذشته و زمان حال هستیم.

بابایی از فعالیت ۲۶۷ واحد صنعتی در حوزه صنایع تبدیلی دارای پروانه بهره برداری در استان خبر داد و گفت: با توجه به متفاوت بودن واحد سنجش ظرفیت، ظرفیت اسمی این واحدها در مجموع پنج هزار و ۹۹۳ هزار تن بوده و از تعداد تعداد تولید نیز به ۶۱ میلیون عدد با ۱۶۰ میلیون لیتر رسیده است.

وی در خصوص اینکه واحدهای صنایع تبدیلی استان با چه میزان ظرفیت کار می‌کنند؟ ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای فعال این رشته از فعالیت صنعتی به صورت فصلی به شمار می‌روند و همچنین موانع و مشکلات متعددی که واحدهای صنعتی با آن مواجه هستند نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد که واحدها در طول سال با چه ظرفیتی فعالیت می‌کنند ولی ظرفیت واقعی واحدهای فعال به طور متوسط حدود ۴۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت اسمی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این بخش گفت: در طول بازه زمانی ۱۰ ساله شاهد رشد ۶۰ درصدی سرمایه گذاری بودیم و طی سال ۹۸ و نیز سه ماهه امسال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون و ۷۳۳ هزار ریال در این حوزه سرمایه گذاری صورت گرفته است که در مقایسه با بازه زمانی ۱۰ سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست