اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه حضور خود در استان آذربایجان غربی نشست صمیمی با رئیس و اعضای هیأت مدیره کانون سر دفتران و دفتریاران این استان داشت.
حسن بابایی در این نشست با تاکید بر اینکه باید برای توسعه خدمات یک استراتژی خوبی برای آینده ترسیم کنیم گفت : باید یک استراتژی خوب و افکار بلندی در توسعه اسناد رسمی داشته باشیم و یکی از سیاستهای اصلی سازمان توسعه اسناد در تمامی عرصه های ملی، زراعی و مسکونی است و این امر با کمک شما دفترداران محقق خواهد شد.
وی ادامه داد : اگر می خواهیم نزاع و ورودی پرونده به محاکم دادگستری کاهش یابد یک راه آن تثبیت مالکیت است.
بابایی افزود : در قانون تجارت نقشی که برای مشاورین املاک تعریف شده فراهم نمودن مقدمات معامله است نه انجام معامله و باید حتی عملیات مقدماتی معامله در دفاتر ثبت اسناد و املاک تنظیم شود چرا که با احراز هویت و مالکیت توسط سر دفتران مشکلات عدیده ای که در اثر انجام معاملات در مشاورین املاک صورت می پذیرد را شاهد نخواهیم بود.
هوشمند سازی از موارد دیگر مورد تاکید معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس عالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود که وی در این خصوص گفت : در راستای هوشمند سازی الکترونیکی کردن خدمات از نخبه ترین افراد استفاده شده است و اگر امانت داری از سوی دفاتر اسناد رسمی صورت بگیرد می توان ۲۰ خدمتی را که به دفاتر سپرده خواهد شد به ۴۰ خدمت افزایش داد.
بابایی در پایان گفت: حمایت از دفاتر اسناد رسمی تکلیف قانونی ماست ولی رضایت مندی مردم برای ما ملاک اصلی است.
جوان کیا مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان نیز در این مراسم به تعامل سازنده و شایسته بین اداره کل ثبت اسناد و مجموعه جامعه سردفتران و دفتر یاران استان اشاره و این تعامل را در پیشبرد اهداف سازمان در خدمت رسانی بهتر به مردم بسیار موثر و مفید عنوان کرد.
خندان رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران کشور نیز از دیکر سخنرانان این نشست صمیمی بود که مطالبی را بیان نمود.
جاوید سین آبادی رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق نیز در این نشست به بیان مشکلات دفترداران ازدواج و طلاق استان پرداخت.
در ابتدای این مراسم فتح الهی رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان ضمن خیر مقدم، گزارشی از روند ساخت ساختمان جدید کانون سردفتران و دفتر یاران ارائه نمود و در پایان به نمایندگی از سوی دفتر داران استان به بیان مشکلات پرداخت.
لازم به ذکر است در پایان این نشست احکام دومین دوره هیأت رئیسه کانون سردفتران و دفترداران توسط بابایی به ایشان اهدا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست