اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

عتباتی : به همه کاندیداها از هر طیف، گروه و تفکری که باشند تاکید می‌گردد همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند فصل الخطاب قانون است و رعایت شرع، قانون و اخلاق در این حوزه برای ما مهم است و افرادی که بخواهند فضای انتخابات را با تهمت و افترا و نشر اکاذیب سیاه نمایی کنند طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: برابر گزارش های واصله، تخلفات حداقلی در استان صورت گرفته که قابل بررسی است. بی‌اخلاقی‌ها از مرکز استان و شهرستان‌ها گزارش می‌شود. کاندیداها اخلاق انتخاباتی را حتماً رعایت کنند و برای کسب رای افراد را تخریب نکنند.

 ناصر عتباتی در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلف انتخاباتی استان گفت: خدا را شاکریم که با تلاش همه مجموعه‌های اجرایی، نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی، نظامی و انتظامی و تلاش‌ها و کمک‌های دستگاه قضایی، استان آذربایجان غربی یکی از استان‌های با وضعیت بسیار مطلوب و کمترین میزان تخلفات است.

عتباتی ادامه داد: برابر گزارشات واصله، تخلفات حداقلی در استان صورت گرفته که قابل بررسی است و نشان دهنده آن است که در یک فضای سالم و قانونمند امور را پیش می‌بریم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: در همه شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابی، شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی پیش بینی و ابلاغ‌های ویژه برای کشیک‌های خاص صادر شده است و همکاران ما در سطح شهرستان‌ها در کنار مجموعه‌های انتظامی با حضور میدانی، تخلفات را فی‌المجلس بررسی و اقدام قضایی خواهند داشت.

او افزود: همه تلاش می‌کنیم با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و بازدارنده یک فضای مطلوب، امن و سالمی را با حداکثر مشارکت در یک فضای رقابتی دوستانه و سالم شاهد باشیم و در روز جمعه یک حماسه سیاسی خلق گردد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه به دوری کاندیداها از تخریب و تهمت تاکید و گفت: بعضی بی‌اخلاقی‌ها از مرکز استان و شهرستان‌ها گزارش می‌گردد که در ابتدا تاکید و توصیه به کاندیداها این است که اخلاق انتخاباتی را حتماً رعایت کنند و برای کسب رای افراد را تخریب نکنند، همچنین کاندیداها و مسئولین ستادها و طرفداران آنها، توانمندی و ظرفیت‌های خود را ارائه و تمرکزشان بر برنامه‌های خود باشد و از تهمت و افترا برحزر باشند چراکه با این بی اخلاقی‌ها، نه تنها توفیقی حاصل نمی‌کنند بلکه فضای مسموم و ناجوانمردانه را حاکم می‌کند.

او با اشاره به رای محکومیت مدیریت سابق شهری ارومیه و سوءاستفاده برخی کاندیداها از یک روند قانونی گفت: پرونده‌ای در حوزه فسادی که به صورت گسترده در مدیریت سابق شهری ارومیه اتفاق افتاده بود، در فرایندی کاملاً شفاف قضایی رسیدگی و رای قانونی صادر شده است، ولی گزارشات حاکی از این است برخی کاندیداها از آن جهت تخریب رقبا سوءاستفاده می‌کنند که به آن‌ها تذکر داده می‌شود، کاندیداها حرمت تصمیمات قضایی و جایگاه حاکمیتی و اقتدار مجموعه‌های امنیتی و ضابطین قضایی را حتماً به جد رعایت کنند چرا که این رای در یک فرایند کاملاً قانونی، رسیدگی و حم صادر و قطعیت یافته و روند اجرای آن در حل طی شدن است و ۱۱ نفر از محکومان بازداشت و حکم جلب سایر افراد صادر شده است و نسبت به تامین‌های آنان نیز اقدام شده است.

رئیس شورای قضایی استان افزود: تعجب من از برخی اشخاص صاحب تریبون، کاندیدا است که این مسائل را هیجانی و و احساستی بیان می‌کنند که به آن‌ها تذکر داده می‌شود غیرمنصفانه و مجرمانه در این مورد صحبت نکنند چرا که برابر قانون تعقیب کیفری را به همراه خواهد داشت.

عتباتی در پایان گفت: به همه کاندیداها از هر طیف، گروه و تفکری که باشند تاکید می‌گردد همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند فصل الخطاب قانون است و رعایت شرع، قانون و اخلاق در این حوزه برای ما مهم است و افرادی که بخواهند فضای انتخابات را با تهمت و افترا و نشر اکاذیب سیاه نمایی کنند طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست