اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی از ساخت موزه تخصصی لباس و ادوات نظامی در زمین‌های تاریخی لشکر ۶۴ ارومیه  خبر داد.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار کردپرس افزود: هفتم اردیبهشت ماه با امیر سرتیپ علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه شمال‌غرب نزاجا با محوریت همکاری و تعامل این اداره‌کل برای بازسازی و احیای ساختمان‌های قدیمی واقع در زمین‌های ارتش دیدار کردیم.

او ادامه داد: این اداره‌کل پیشنهاد داده است که با همکاری قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا در زمین‌های لشکر ۶۴ ارومیه موزه تخصصی لباس و ادوات نظامی راه‌اندازی شود.

جباری اظهار کرد: خوشبختانه در این راستا همکاری قرارگاه به گونه‌ای بوده که در این مدت گام‌های مشترک خوبی در زمینه حفظ آثار تاریخی موجود در سایت لشکر ۶۴ ارومیه برداشته شده است.

او تصریح کرد: تعدادی از ساختمان‌های موجود در این سایت به لحاظ قدمت و تاریخ دارای ارزش بوده و در صورت تعامل و همکاری بیشتر می‌توان پس از مرمت و احیاء به عنوان موزه‌ تخصصی البسه و ادوات نظامی در این سایت ایجاد کرد تا امکان بازدید گردشگران و عموم مردم فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: برای مرمت بناهای تاریخی موجود در سایت لشکر ۶۴ ارومیه نیاز است تا کارشناسان اداره‌کل میراث فرهنگی استان به همراه کارشناسان ارتش، از ساختمان‌های واجد شرایط در این سایت بازدید و بناها را برای انجام عملیات مرمتی اولویت‌بندی کنند.

جباری تصریح کرد: اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه حدود ۷۵ هکتار و دارای قدمت تاریخی است و در محدوده مرکزی شهر اقرار دارد و بر اساس پیش بینی‌های قبلی مقرر شده است بناهای تاریخی موجود در این اراضی به کاربری‌های فرهنگی و موزه‌ای تغییر یافته و فضای سبز آن حفظ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست