اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش ۳ فقره پرونده قصاص در شهرستان‌های بوکان ارومیه و ماکو خبر داد و گفت: متهم پرونده ماکو پس از ٣٠ سال مورد عفو واقع شد.

 ناصر عتباتی اظهار کرد: در ایام ماه شعبان ۳ فقره پرونده قصاص در شهرستان‌های بوکان ارومیه و ماکو منجر به سازش شد و ۳ نفر با همت و بزرگ منشی و از خودگذشتگی اولیاءدم حیاتی دوباره یافتند.

او با بیان اینکه تا کنون ۵۴ سازش قصاص در استان میسر شده است، افزود: این مهم با تلاش مجموعه دستگاه قضایی استان اعم از روساء و دادستان‌های شورای حل اختلاف، هسته‌های جهادی بخشایش، مددکاران زندان، ائمه جماعات، پدران شهید، روحانیون و منتفذین محلی که همگی با تلاش مثال زدنی در این پرونده‌ها ورود کرده و سازش بین اصحاب پرونده را رقم زده اند.

عتباتی گفت: در پنجاه و دومین سازش استان که در بوکان رقم خورد، در آبان ماه سال ۱۴۰۱ فردی اقدام به قتل مردی کرده بود که با تلاش هسته‌های جهادی بخشایش بوکان و بازپرس شعبه اول و هسته‌های جهادی بخشایش این شهرستان در نهایت اولیاء دم از تمامی حق خود گذشت کرده و رضایت بی قید و شرط خود را درخصوص قصاص و دیه اعلام کردند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: در پرونده‌ای دیگر که مربوط به شهر ارومیه بود فردی در سال ۱۴۰۰ فردی در شعبه دوم کیفری یک ارومیه به قصاص محکوم شده بود، ولی در این پرونده نیز با تلاش‌های انجام شده اولیاء دم از حق خود گذشته و با رضایت خود به محکوم فرصت دوباره زندگی دادند.

او ادامه داد: در سازشی دیگر که به عنوان پنجاه و چهارمین سازش قصاص نفس استان در ماکو به وقوع پیوست و فردی در سال ۱۳۷۲ به قصاص محکوم شده بود که در این پرونده نیز با مساعدت و میانجیگری مسئولین قضائی شهرستان اعم از رئیس حوزه قضائی، دادستان و رئیس دادگاه کیفری ۱۰۱ ماکو و نیز اعضای هسته بخشایش و برخی از معتمدین محلی از اهل تسنن و با تلاش‌های مجدانه و پیگیری‌های مستمر رئیس شعبه مذکور اولیاء دم از حق قصاص خود گذشته وبدین ترتیب در این پرونده محکوم پس از ۳۰ سال از قصاص نفس رهایی یافت.

دستگیری ٢ نفر به اتهام اخلال در نظام ارزی در مهاباد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین از دستگیری ٢ نفر به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور با بیش از ۱ میلیون و ۳۸۰ هزار یورو مبادله غیر مجاز ارز در مهاباد خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان کرد: حسب گزارش اداره اطلاعات مهاباد مبنی بر اینکه فردی اقدام به انجام معاملات غیر مجاز ارزی در مهاباد می‌کرد به این صورت که نامبرده با مشخصات هویتی افراد مختلف مبادرت به دریافت ارز مسافرتی کرده و ارز‌های دریافتی را در بازار آزاد بفروش می‌رساند. با توجه به حساسیت امر، موضوع در دستور کار ویژه دادستانی قرار می‌گیرد.

عتباتی ادامه داد: در راستای رسیدگی به این گزارش دادستان مهاباد پرونده را به شعبه بازپرسی این شهرستان ارجاع و بازپرس دستور بررسی حساب‌ها و شناسایی اموال و همدستان متهم را صادر کرد.

او افزود: با بررسی حساب‌های متهم مشخص می‌گردد متهم با ۴۳۸ شخص که ارز مسافرتی دریافت نموده اند مراودات مالی داشته و بیش از ۸۷۱ هزار یورو از صرافی‌ها ارز مسافرتی دریافت کرده است.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: در ادامه تحقیقات یکی دیگر از همدستان متهم نیز شناسایی که با بررسی‌های انجام شده مشخص می‌گردد که او نیز با ۲۵۴ شخص دیگر که ارز مسافرتی دریافت کرده اند مراودات مالی داشته و بیش از ۵۰۹ هزار یورو از صرافی‌ها ارز مسافرتی دریافت کرده اند.

عتبانی تصریح کرد: با شناسایی این دو متهم، نامبردگان در دستگیر و پس از تفهیم اتهام با صدور قرار بازداشت جهت انجام تحقیقات بیشتر به بازداشتگاه اعزام شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست