اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه نقد در خطبه های نمازجمعه مانعی ندارد، گفت: نباید اجازه داد این امر مهم عبادی سیاسی مورد هجمه بیگانگان قرار گیرد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه اظهار کرد: تشخیص و اثبات اتهام و تعیین اندازه کیفر باید در محکمه عادلانه انجام شود و تریبون نماز جمعه، سخنرانی‌ها و فضای مجازی نباید محلی برای اتهام زنی به افراد باشد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات مقتدرانه روزهای اخیر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای احقاق حقوق ملت ایران در دریای عمان گفت: ناکامی آمریکا در این دزدی دریایی، نشانه دیگری از اقتدار نیروهای مسلح ایران است.

حجت الاسلام قریشی افزود: ایران اسلامی همواره از حق خود محافظت کرده و اجازه دست اندازی دشمنان را به هیچ وجه نداده است که این عملیات مقتدرانه نیز در همین راستا انجام شده است.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران همواره در مسیر مبارزه با ظلم و ستم و مقابله بی امان با جاه طلبی‌های استکبار جهانی بوده و این مسیر را با قدرت روزافزون ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: همه انبیای الهی در راستای مبارزه با ظلم، مبعوث شده اند و ما نیز باید همواره پیرو راه انبیا، ائمه اطهار و اولیای الهی باشیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه نظامی در کشورمان گفت: در حوزه فرهنگی و اقتصادی نیز مسئولان به وظیفه خود عمل کنند تا زمینه سربلندی روزافزون ایران اسلامی در همه عرصه‌ها فراهم شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود بر مبارزه با فساد در چهار چوب عدالت تاکید کرد و گفت: عدالت خواهی و مبارزه با فساد در نهاد دین است اما در این مبارزه باید عادلانه برخورد و عدالت رعایت شود.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اهمیت فرهنگ اسلامی همچنین اظهار کرد: در دین اسلام نیز به امر فرهنگ اسلامی تاکید شده و اگر فرهنگ جامعه خدشه دار شود صدمات جبران ناپذیری می‌تواند در پی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: مؤمنان باید یکدیگر را راهنمایی کنند و نقد منصفانه کنند اما نمازهای جمعه نباید مورد هجمه قرار بگیرند، نقد خوب است، اما نهاد نماز جمعه را مورد هجمه قرار دادن صحیح نیست و نباید اجازه داد این امر مهم عبادی سیاسی مورد هجمه بیگانگان و دشمنان قرار گیرد.

حجت الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران قبل از خطبه‌های نماز بود که به فرارسیدن هفته شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اعضای این شورا اهمیت بسزایی در حفظ فرهنگ و رفع مشکلات موجود در این زمینه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست