اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در راستای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» و به حرمت ماه محرم و صفر، اولیای دم در شهرستان میاندوآب قاتلی را بخشیده و از قصاص او گذشتند.

ناصر عتباتی از سازش در بیست و سومین پرونده قتل طی ۶ ماه اخیر خبر داد و اظهار کرد: در لبیک به منویات مقام معظم رهبری و پیشبرد و ترویج فرهنگ صلح و سازش که یکی از اهداف در سند تحول قوه قضائیه است و در آستانه اربعین حسینی و در عمل به پویش سراسری «به عشق حسین (ع) می بخشم» با تلاش اعضای هسته جهادی بخشایش و پیگیری ریاست دادگستری و دادستان و اعضای ستاد صبر میاندوآب، با تلاش وافر و شبانه روزی موجب اخذ رضایت در یک فقره پرونده قتل عمد در این شهرستان شدند.

او ادامه داد: در این پرونده که در سال جاری تشکیل شده فردی به نام چ – م مرتکب قتل عمدی همسر خود به نام ن – خ شده بود که با واسطه قرار دادن حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را اعلام و با این کار خدا پسندانه خود موجب شدند که یک نفر دیگر از دار مجازات قصاص رهایی و به آغوش گرم خانواده بازگردد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با تحسین اقدام خداپسندانه اولیای دم در عمل به توصیه‌های قرآن کریم و سیره نبوی یادآور شد: خانواده مقتول به حرمت ماه محرم و ارادت خاصی که به امام حسین (ع) و یاران باوفایش داشتند در پویش «به عشق حسین می‌بخشم» از قصاص قاتل صرفنظر کردند و به عشق امام حسین زندگی دوباره ای به آن بخشیدند.

او تاکید کرد: گذشت و بخشش معامله با خداوند متعال است و اجر و ثواب این کار ارزشمند را خداوند متعال خود در قرآن کریم متقبل فرموده است.

سازش بیست و دومین فقره پرونده قتل عمد در استان
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش بیست و دومین فقره پرونده قتل عمد در استان خبر داد.

 رئیس کل دادگستری استان با اعلام این خبر گفت: برابر گزارش مورخه ۵ شهریور هنگ مرزی خوی به دادستانی با موضوع وقوع یک مورد فوتی در یکی از روستاهای این شهرستان که  فرد مذکور به علت شکستگی از ناحیه پشت سر و خونریزی شدید به درمانگاه  منتقل و به دلیل شدت خونریزی فوت نموده است پرونده به بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب خوی ارجاع  داده شد.

ناصر عتباتی افزود: در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم دستگیر شده به نام  ا – د اقرار می نماید مقتول خانم ن – د را  هل داده و مقتول بر اثر اصابت سرش به ستون چوبی صدمه و باعث فوت وی شده است.

عتباتی ادامه داد: با اقرار متهم به قتل مرحومه، قرار بازداشت وی به اتهام قتل عمدی زن مسلمان صادر ولی با وساطت دادستان و بازپرس عمومی و انقلاب خوی و در استای پویش “به عشق حسین (ع) می بخشم” اولیاء دم رضایت بلاقید خویش را نسبت به ضارب اعلام می نمایند و با اعلام این گذشت قاتل از مجازات قصاص نفس رهایی و پرونده وی به منظور رسیدگی به جنبه عمومی جرم مراحل رسیدگی را طی خواهد نمود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: این بیست و دومین سازش پرونده قتل عمد هست که در استان منتهی به سازش می شود و امید است با درک و شعور بالای مردم فهیم استان هر روز شاهد سازش های بیشتر نه تنها در پرونده های قتل بلکه در تمامی دعاوی و اختلافات باشیم و ان شاءالله در کل تفاهم و همزیستی مردم به گونه ای رشد و بالندگی داشته باشد که اختلافات را به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل نمایند.

پویش «به عشق حسین می‌بخشم»، ابتکاری جدید از قوه قضاییه است تا به حرمت ماه محرم خانواده‌های اولیای دم از قصاص صرف نظر کرده و اقدام به بخشش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست