اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  وزیر کشور با اشاره به راهپیمایی میلیونی در مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین، نماد وحدت و اتحاد در جامعه بزرگ اسلامی است.

احمد وحیدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرز تمرچین و در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حضور فعال اهل سنت در راهپیمایی اربعین حسینی و ایجاد موکب‌ برای خدمت رسانی به زائران اقدامی بسیار ارزشمند و مهر باطل بر تمامی کسانی است که به دنبال تفرقه افکنی هستند.

وی با بیان اینکه اتحاد مردم ایران در راهپیمایی اربعین لرزه به جان استکبار جهانی انداخته، افزود: عشق به حسین (ع) و مقاومت ملت ایران، در اربعین حسینی نمایان شد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به اعزام زائران از مرز تمرچین به کربلای معلی، اضافه کرد: مرز تمرچین امسال برای اولین بار گذرگاه عبور زائران تعیین شد که با تلاش‌های شبانه روزی استاندار آذربایجان‌غربی اتفاق مبارکی بود.

وی زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه مرزی تمرچین برای اعزام زائران را مناسب ارزیابی کرد و یادآور شد: ایجاد این زیرساخت فقط در چند ماه گذشته اقدامی بسیار ارزشمند است که باید ادامه یابد.

وحیدی ادامه داد: مرز تمرچین آمادگی اعزام روزانه چند ۱۰ هزار نفر را به کربلای معلی دارد.

مرز تمرچین پیرانشهر برای اعزام زائران به کربلا فعال است

وزیر کشور گفت: مرز تمرچین پیرانشهر برای اعزام زائران اباعبدالله الحسین (ع) به کربلای معلی آماده فعال است.

احمد وحیدی روز یکشنبه در گفت و گو  خبرنگار ایرنا با قدردانی از زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه مرزی تمرچین آذربایجان‌غربی افزود: این مرز ظرفیت اعزام روزانه چندده‌هزار نفر از زائران اربعین حسینی به کربلای معلی را دارد.

وی با بیان اینکه شرایط بسیار مطلوبی برای اعزام زائران در مرز تمرچین حاکم است، افرود: شرایط آب و هوایی معتدل و زیرساخت‌های ایجاد شده در این منطقه، سبب شده تا مرز تمرچین به گذرگاهی مناسب برای اعزام زائران شمال غرب کشور تبدیل شود.

وزیر کشور با اشاره به زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه طی سه ماه گذشته، گفت:  استاندار آذربایجان‌غربی و تیم همراه وی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم اعزام زائرام تلاش های شبانه روزی داشته اند.

وحیدی همچنین با قدردانی از طرف عراقی در مرز تمرچین برای تسهیل در عبور و مرور، بیان کرد: تعاملات و گفت و گوی‌های استاندار آذربایجان‌غربی با طرف عراقی قبل از اعزام زائران بسیار اثر بخش بوده است.

وی با بیان اینکه تمرچین در سال‌های بعدی نیز میزبان زائران اربعین حسینی خواهد بود، اظهار کرد: با مشاهده توسعه صورت گرفته در این منطقه در چند ماه اخیر، قطع یقین سطح ارائه خدمات به زائرین در سال آتی چند برابر خواهد شد.

او همچنین از فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در ایجاد مسیری امن و بدون ترافیک برای اعزام زائران به مرز تمرچین قدردانی کرد.

انتخاب مرز تمرچین برای اولین بار به گذرگاه اعزام زائران حسینی به کربلای معلی

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخاب مرز تمرچین برای اولین بار به گذرگاه اعزام زائران حسینی به کربلای معلی گفت: خدمات رسانی به زوار و ایجاد زیرساخت‌های لازم توسط دولت سیزدهم در منطقه قابل تقدیر و بی نظیر است.

کمال حسین پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اعزامی ایرنا در مرز تمرچین با بیان اینکه عبور زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین برکات معنوی بسیاری داشته است، افزود: ایجاد زیرساخت‌هایی همچون جاده‌سازی در منطقه، آن هم فقط در مدت سه ماه، اقدامی بسیار ارزشمند و کم‌نظیر بود.

وی ادامه داد: زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی نیز همچون دکل‌های مخابراتی در منطقه ایجاد شده است که قطع یقین روند توسعه را تسریع می‌کند.

وی با اشاره به خدمات مناسب ارائه شده به زوار اربعین حسینی در پیرانشهر، افزود: تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در کنار دولت سیزدهم، سال آتی شرایط بسیار بهتری برای اعزام زائران فراهم شود.

حسین پور به ادامه اعزام زائران از مرز تمرچین به کربلای معلی اشاره کرد و گفت: آرامش و نظم انضباط مثال زدنی در مرز تمرچین حاکم‌است.

امسال برای نخستین بار است که مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر در ایام اربعین حسینی پذیرای تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات در عراق است  و از این طریق شمار زیادی از زوار به جهت شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین عازم سرزمین عشق شدند.

زوار پس از گذشتن از مرز تمرچین در ایران و حاج عمران در طرف عراقی، مسیر حاج عمران – اربیل، اربیل – کرکوک و کرکوک به بغداد را به عنوان مسیر رفت و الحسینیه بغداد به سمت حاج عمران نیز مسیر بازگشت زوار خواهد بود.

تمرچین حدود ۱۵۰ کیلومتر با ارومیه مرکز استان آذربایجان‌غربی و ۶۵۰ کیلومتر نیز با کربلای معلی فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست